Компанія Renault Trucks оприлюднила результати досліджень проекту Optifuel Lab 3. Оптимізація аеродинаміки, трансмісії і шин, а також використання інтеграції функцій прогнозованої підтримки водіння і управління енергоспоживанням дозволили знизити витрату палива на 12,5% в порівнянні зі стандартною фурою.
Renault Trucks Optifuel Lab 3 є прототипом, який побудований на базі вантажівки Renault серії T. Роботи за даним проектом почалися в 2017 році, і тепер можна ознайомитися з результатами випробувань, проведених за умов реальної експлуатації.
За останні півроку дослідна вантажівка проїхала 15,5 тис. км. Велика частина відстані була пройдена по дорогах загального користування: дві третини по автомагістралях і одна третина - по місцевих дорогах.
Важливо відзначити, що лабораторну вантажівку постійно супроводжував повністю серійний тягач Renault Trucks лінійки T в поєднанні з тентовим причепом від Fruehauf.
Обидва тягачі були оснащені аналогічними двигунами - 13-літровий силовий агрегат стандарту Євро-6, що розвиває 480 к.с., який широко використовується в міжнародних перевезеннях. Тобто, впродовж шести місяців лабораторна і стандартна машини експлуатувалися в абсолютно ідентичних умовах.
Тому в якості самого значущого результату експерименту можна прийняти той факт, що прототип продемонстрував економію палива на рівні 12,5%. В абсолютних цифрах - різниця в споживанні склала 3,75 літра на кожні 100 кілометрів.
Чим відрізнявся прототип від серійного тягача? По-перше, набагато кращою аеродинамікою. Передня частина тягача була подовжена і значно нахилена з урахуванням нових правил ЄС.
Розробники також переробили спойлери, для чого використовували дуже довгі гнучкі подовжувачі, виготовлені з матеріалу під назвою Polyrim. Нові аеродинамічні елементи більш ефективно заповнюють простір між тягачем і напівпричепом, при цьому напівпричіп може вільно гнути цей матеріал під час виконання маневрів.
Всі дзеркала вантажівки були замінені на камери, а задній майданчик був закритий, як і всі шасі напівпричепа. Понад те, напівпричіп, який використовується на прототипі, мав кузов, який міг опускати задню частину даху, як на недавно представленій моделі компанії Schmitz Cargobull.
По-друге, для зниження опору коченню були використані шини Michelin нового покоління, а також масла марки Total, залиті в двигун, коробку передач і ведучий міст.
По-третє, хоча на прототипі і стояв серійний двигун, але він зазнав певної модифікації. Йдеться про систему рекуперації теплової енергії вихлопних газів, заснованої на так званому циклі Ракіна, і зміні системи охолодження.
По-четверте, на лабораторну машину був встановлений ультра-інтелектуальний круїз-контроль, що враховує не тільки топографію і схему дороги, а й тимчасові потреби генератора змінного струму, а також погодні умови.
Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, для цього прототип був підключений до системи компанії Wezzoo, яка спеціалізується на наданні метеорологічних даних.