Для безпілотних транспортних засобів, які розпізнають навколишнє середовище за допомогою датчиків, тунелі означають обмежений зв’язок.
Karsan Autonomous e-ATAK, розроблений у співпраці з ADASTEC, вирізняється своєю здатністю проїжджати тунелі завдяки автономній маршрутизації.
Рух трансформації, який розпочався з e-JEST, першої повністю електричної моделі компанії, представленої у 2018 році, перейшов у новий вимір з появою автономного e-ATAK, який вийшов на маршрут на початку 2021 року.
З Autonomous e-ATAK, першим транспортним засобом у секторі, який має автономну технологію четвертого рівня, Karsan знову відкрив нові горизонти.
Автономний e-ATAK, який називають першим транспортним засобом у Європі, що перевозить пасажирів у місті з автономним продажем квитків, оновив маршрут у Ставангері, Норвегія, де він експлуатується з 2022 року.
Автономний e-ATAK, який досягнув ще одного важливого етапу завдяки своїй передовій картографічній технології, почав проїжджати через 800-метровий тунель, продовживши свій поточний маршрут у Ставангері.
Автономний e-ATAK компанії Karsan, який почав надавати послуги на складнішому маршруті через перехрестя і світлофори, став першим в Європі самокерованим громадським транспортом, здатним проїхати через тунель.
Тунелі — одне з найскладніших випробувань для автономних транспортних засобів, які визначають навколишнє середовище за допомогою різних датчиків, — ізольовані від мобільних мереж або сигналів GPS через складні умови.
Самокерованим автомобілям важко збирати точні та перевірені дані під час руху в тунелях.
Оскільки автомобіль, що проїжджає через тунель, не може зв’язатися з супутником, він втрачає своє місцезнаходження. Коли безпілотний автомобіль не може знайти своє місцезнаходження в тунелі або втрачає його, він не може рухатися автономно через відсутність зв’язку із зовнішнім світом.
Karsan Autonomous e-ATAK, здатний самостійно орієнтуватися в тунелях завдяки автономній маршрутизації, виділяється як перший і єдиний безпілотний транспортний засіб, який зміг виконати це завдання в Європі.
Karsan Autonomous e-ATAK має багато LIDAR-датчиків, розташованих у різних його частинах.
Крім того, багато інноваційних технологій, таких як передова радарна технологія, розміщена перед автомобілем, обробка зображень з високою роздільною здатністю за допомогою RGB-камер і додаткова безпека навколишнього середовища завдяки тепловізійним камерам, також є серед особливостей Autonomous e-ATAK.
Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, пропонуючи всі ці технології, Autonomous e-ATAK 4-го рівня автономності може рухатися без водія за запланованим маршрутом.
Транспортний засіб, який може рухатися автономно зі швидкістю 50 км/год за будь-яких погодних умов вдень і вночі, виконує всі операції, як водій, наприклад, під’їжджає до автобусних зупинок на маршруті, керує процесами посадки й висадки, а також забезпечує керівництво та управління на перехрестях, переїздах і світлофорах.