Динаміка ринку автобусів
У січні 2024 року українські перевізники придбали 686 нових та вживаних автобусів. Це на 19,3% більше, ніж за аналогічний період минулого року, але на 5,5% менше, ніж було у грудні-2023.
Пік торгів у сегменті автобусів припав на серпень минулого року, далі попит на цей вид пасажирського транспорту щоразу знижується.
Більшість автобусів купили на внутрішньому ринку: 543 шт., що склало 79,2% від загальної кількості.
З-за кордону привезли 8,2% вживаних автобусів від загальної кількості: 56 штук.
Також минулого місяця вперше зареєстрували 87 нових автобусів: 81 з цього числа був виготовлений або переобладнаний в Україні (11,8%), 6 шт. прибули із-за кордону (0,9%).
Найпопулярніші автобуси на внутрішньому ринку
Лідером внутрішніх перепродажів залишаються автобуси на базі Mercedes-Benz Sprinter, таких купили 155 одиниць. Значна частина цих транспортних засобів свого часу була переобладнана у пасажирські автобуси із вантажних авто.
На другому місці Volkswagen LT з результатом 33 машини. На третьому - БАЗ А079 «Еталон» (31 шт.), на четвертій позиції Iveco Daily (28 шт.);
Замикає п'ятірку «Богдан» А-092 (24 шт.).
Загалом на внутрішньому ринку більшість складають автобуси малої та середньої місткості.
Mercedes-Benz Sprinter - 155 шт.
Volkswagen LT - 33 шт.
БАЗ/ЧАЗ А079 «Еталон» - 31 шт.
Iveco Daily - 28 шт.
Богдан/Ataman A-092 - 24 шт.
Рута 25 - 19 шт.
Mercedes-Benz TN/T1 - 15 шт.
БАЗ 2215 - 15 шт.
Volkswagen Crafter - 13 шт.
Van Hool T9 - 13 шт.
Mercedes-Benz Vario - 13 шт.
Mercedes-Benz T2 - 13 шт.
ПАЗ 3205 - 10 шт.
Рута 20 - 9 шт.
Ford Transit - 8 шт.
ПАЗ 4234 - 8 шт.
Стрий Авто A075 - 7 шт.
ГАЗ 3221 «Газель» - 6 шт.
Mercedes-Benz Tourismo - 5 шт.
Богдан/Ataman A-093 - 5 шт.
Середній вік автобусів, котрі продавали на внутрішньому ринку у січні, склав 17,9 року. на рік більше, ніж було у січні-2023.
Найпопулярніші вживані автобуси, привезені з-за кордону
Внаслідок великої кількості законодавчих обмежень, із-за кордону сьогодні привозять небагато автобусів.
На такі транспортні засоби діє обмеження екологічного стандарту не нижче «Євро-5», а розмір акцизного податку у 50 разів більший на автобуси віком понад 8 років, що робить їх імпорт економічно невигідним.
У січні першість отримали автобуси на базі Mercedes-Benz Sprinter, таких прибуло 11 шт. На другому місці подібний до очільника списку Volkswagen Crafter, з підсумком 8 «свіжопригнаних» автобусів.
Третє місце в автобуса великої місткості VanHool Astromega, які поповнили український автопарк у кількості 5 одиниць. На четвертому - міський варіант Mercedes-Benz Citaro (4 шт.). Замикає п'ятірку новоприбулих автобусів ще один «турист» Volvo B12 (3 шт.).
Mercedes-Benz Sprinter - 11 шт.
Volkswagen Crafter - 8 шт.
Van Hool Astromega - 5 шт.
Mercedes-Benz Citaro - 4 шт.
Volvo B12 - 3 шт.
Iveco Wing - 3 шт.
Irizar PB - 3 шт.
Van Hool TDX-27 Astromega - 2 шт.
Setra S500 - 2 шт.
Mercedes-Benz Tourismo - 2 шт.
MAN Lion's Coach - 2 шт.
VDL Synergy - 1 шт.
VDL Citea - 1 шт.
VDL Ambassador - 1 шт.
Renault Master - 1 шт.
Opel Movano - 1 шт.
MAN SE - 1 шт.
Iveco Kapena - 1 шт.
Irisbus Iveco Tema - 1 шт.
Irisbus Iveco Crossway - 1 шт.
Середній вік автобусів, котрі привозили з-за кордону вживаними, склав 12 років.
Найпопулярніші нові автобуси
Більшість нових автобусів, які українці вперше зареєстрували у січні, це продукція українських підприємств: 8 з 12 моделей були виготовлені або переобладнані новими в заводських умовах в Україні.
Перше місце зайняв Богдан А-093 (30 шт.), друге - БАЗ А081 «Еталон» (16 шт.), третє - невеликий туристичний автобус Temsa Prestij SX (12 шт.).
Також до п'ятірки потрапили ЗАЗ А08 (11 шт.) та Богдан А-092 з кількістю перших реєстрацій 7 шт.
Богдан/Ataman A-093 - 30 шт.
БАЗ А081 «Еталон» - 16 шт.
Temsa Prestij SX - 12 шт.
ЗАЗ A08 - 11 шт.
Богдан/Ataman A-092 - 7 шт.
Ford Transit - 3 шт.
JAC Sunray - 2 шт.
Ataman D-093S201 - 2 шт.
AR-SB-29-Temsa (шкільний на базі Temsa) - 1 шт.
СКС VWCR-17 (на базі Volkswagen Crafter) - 1 шт.
РУТА 22С - 1 шт.
ПАЗ 4234 - 1 шт.
Розібравшись з усіма сегментами ринку автобусів, залишається загадкою лише одне - яким чином на другому році повномасштабної війни до списку нових автобусів міг потрапити «пазік» (ПАЗ 4234), який виробляють у РФ (або Білорусі), конструкції, яка розроблена понад 20 років тому.
Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, очевидно, що пояснення цьому є, проте навряд чи колись воно стане відоме широкому загалу.