Насамперед це стосується магістральних вантажоперевезень. Air Liquide допоможе у сфері виробництва, зберігання та доставки водню на спеціальні заправні станції, а IVECO вийде на ринок із магістральними тягачами на паливних елементах.
Цей меморандум стане продовженням співпраці в іншому проекті – HyAMMED, який має на меті декарбонізацію автомобільних вантажоперевезень у порту Марселя, що на півдні Франції.
Тут передбачається запустити перший у Європі парк із 44-тонних автопоїздів, що працюють на водні. Вісім тягачів матимуть можливість заправлятися від першої в Європі станції Fuel Cell високого тиску – продуктивністю 1 тонна водню на день.
Таким чином, щодня тут зможуть робити до 20 дозаправок, що забезпечить тягачам запас ходу до 800 км. Введення в експлуатацію цієї станції заплановане вже на 2022 рік. Що ж до водневих вантажівок, то не виключено, що ними стануть магістральні тягачі Nikola Tre.
Нагадаємо, що ці машини спочатку були розроблені IVECO та компанією Nikola Motor для північноамериканського ринку. У них використовується багато вузлів і агрегатів від тягачів IVECO S-WAY, що серійно випускаються. Більше того, восени цього року був урочисто презентований завод з їх виробництва, який розмістився в німецькому місті Ульм.
17 грудня перший електричний тягач Nikola Tre з акумуляторним живленням (BEV) було поставлено покупцеві – каліфорнійській компанії Total Transportation Services Inc. Ця вантажівка має запас ходу до 560 км. А ось його прийдешній водневий побратим (FCEV) зможе проїжджати без дозаправки вже до 800 км.
Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, ще у вересні 2021 року Nikola та IVECO уклали угоду на поставку 25 акумуляторних електровантажівок у порт Гамбурга – машини мають бути відвантажені впродовж 2022 року.