Електрифікація, автоматизація, гібриди та альтернативні види палива останнім часом привертають велику увагу суспільства. Однак, така технологія, як паливні елементи на водні, залишаються трохи в тіні.
На вантажних автомобілях з електричною трансмісією енергія перетворюється на електроенергію із водневого газу в паливних елементах на борту автомобіля. Паливні елементи, які живлять вантажівку, також мають акумулятор на той випадок, коли необхідна додаткова потужність і коли вантажівці необхідно компенсувати електроенергію під час гальмування.
Хедвіг Парадіз, керівник підрозділу нових бізнес концепцій із Лундського університету в Швеції, вивчає це питання, інтерес до якого неухильно та швидко зростає, останні кілька років. Потенціал цієї технологію, на її думку, вражаючий.
«Різні клієнти у різних регіонах по всьому світу потребуватимуть різні рішення і водень в якості палива може бути одним із них. Наприклад, в Японії, Південній Кореї та Каліфорнії найбільше вірять у водневі рішення та вже розбудовують мережу водневих газозаправних комплексів», - розповідає вона.
Можливості
Найсильнішим аргументом на користь рішень на основі водню виступає те, що це технологія із нульовим рівнем викидів; у викидах фактично міститься лише вода. Це базується на тому факті, що водень виробляється у відновлюваний спосіб. Ще одним позитивним моментом та причиною зростаючого інтересу до паливних елементів на водні, стало те, що характеристики схожі до звичайних вантажівок, такі як заправка та інфраструктура. Це приваблює, в першу чергу тих, хто тривожно ставиться до різких змін, які вимагають інші технології.
Виклики
Головне питання полягає в тому, коли і де виробляється водневе паливо.
«Газоводневі заправні станції ще не дуже розвинені, але все ж поступово інфраструктура розростається. Такі компанії, як Asko, будуть власні заправні станції, щоб була можливість повністю контролювати всю екосистему. Існує потреба і потреба в екологічних сталих рішеннях, які наносять меншу шкоду довкіллю».
До недоліків можна віднести потребу у великому просторі на вантажівці або автобусі для водневих баків. Рішення, яке доступне сьогодні, вимагає багато місця, яке натомість можна було б використати під товари або людей.
ТЕХНОЛОГІЯ
Як це працює:
1. Внаслідок хімічної реакції при взаємодії водню та кисню виробляється електроенергія.
2. Вироблена у паливних елементах електроенергія приводить в рух електричну трансмісію. У системи є інтегрований акумуляторний буфер.
3. У викидах в атмосферу міститься лише вода.