Це електрична модель із паливним генератором, яка може стати тимчасовим рішенням для транспортування вантажів до повної електрифікації галузі.
Світова логістика та вантажні перевезення перебувають у процесі масштабної трансформації, спрямованої на зниження викидів вуглекислого газу. Однак перехід на повністю електричний транспорт уповільнюється через низку технічних і економічних бар’єрів, зокрема недостатній розвиток зарядної інфраструктури. У відповідь на ці виклики Scania та DHL тестують нову електровантажівку.
Нова вантажівка, названа Extended Range Electric Vehicle (EREV), має на меті подолати основні обмеження електровантажівок: недостатню автономність та залежність від доступності зарядних станцій.
У цьому автомобілі один з акумуляторних блоків замінений на компактний паливний генератор. Це дозволяє транспортному засобу долати відстані у 650–800 км, тоді як сучасні повністю електричні вантажівки Scania мають максимальний пробіг близько 550 км.
Очікується, що вже у лютому 2025 року перша тестова вантажівка почне курсувати між Берліном і Гамбургом у складі парку Post & Parcel Germany, підрозділу DHL Group. Якщо випробування підтвердять ефективність технології, компанія розгляне можливість масштабного впровадження таких транспортних засобів.
Керівництво DHL наголошує, що навіть у розвинених країнах, таких як Німеччина, ще довго залишатимуться регіони з недостатньою зарядною інфраструктурою. Технологія EREV – це компромісний, але ефективний варіант, який дозволяє зменшити шкідливі викиди більш ніж на 80%.
Scania та DHL закликають уряди та регуляторів визнати такі гібридні рішення як частину кліматичних ініціатив та запровадити відповідні економічні стимули для їхнього використання, наприклад, зниження податків або екологічних зборів для подібних транспортних засобів.
EREV має довжину 10,5 м та максимальну вантажопідйомність у 40 тонн. Електродвигун потужністю 230 кВт (295 кВт у піковому режимі) працює від акумулятора ємністю 416 кВт·год.
Додаткову енергію забезпечує генератор потужністю 120 кВт, який спочатку працюватиме на бензині, а пізніше — на дизельному пальному або біопаливі HVO.
Максимальна швидкість вантажівки складає 89 км/год, а її вантажний відсік розрахований приблизно на 1000 посилок. Окрім того, автомобіль може буксирувати причіп із додатковим відсіком для вантажу.
Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, стане EREV тимчасовим чи довгостроковим рішенням – покаже час. Але вже зараз зрозуміло, що логістичні компанії не чекають, поки розвинеться зарядна інфраструктура, а шукають способи зробити вантажні перевезення екологічнішими вже сьогодні.