Вони працюють на водневих паливних елементах. Машини вийшли на дороги в межах європейського проєкту H2Haul.
Проєкт має на меті довести надійність водневих вантажівок у реальних умовах експлуатації. Робота співфінансована організацією Clean Hydrogen Partnership, передбачає тестування водневих транспортних рішень у різних регіонах Європи та тісну співпрацю з постачальниками водню.
Передача вантажівок відбулася під час спеціального заходу BMW у Лейпцигу, де представники компаній обговорили використання водню на всіх етапах виробництва та логістики.
Також у Лейпцигу та Хормерсдорфі відкрили нові водневі заправні станції TEAL Mobility, які відіграють ключову роль у створенні інфраструктури для водневого транспорту.
IVECO S-eWay Fuel Cell може проїхати до 800 км на одному заправленні та заправляється менш ніж за 20 хвилин. Водневі баки містять 70 кг стисненого водню під тиском 700 бар, що дозволяє використовувати вантажівки на далекі відстані без шкоди для вантажопідйомності.
У межах H2Haul IVECO планує випробувати 12 вантажівок у Німеччині, Франції та Швейцарії. Два з них виконуватимуть рейси між Баварією (Нюрнбергом) і Лейпцигом для BMW.
Проєкт підтверджує реалістичність водневого транспорту та відкриває нові можливості для беземісійної логістики.
BMW активно розвиває водневі технології у виробництві, логістиці та автомобільній продукції. Лейпцизький завод компанії є піонером у використанні водню в логістиці – ще у 2013 році тут з’явилася перша воднева заправна станція для внутрішньозаводського транспорту.
Зараз у BMW працює понад 200 навантажувачів на водневих паливних елементах, а кількість заправних станцій на території заводу зросла до п’яти.
У рамках HyCET-проєкту, BMW спільно з Volvo Trucks, DHL, Deutz та TotalEnergies тестує водневі двигуни внутрішнього згоряння. Водневе паливо спалюється без шкідливих викидів, а конструктивна схожість із дизельними двигунами дозволяє зменшити виробничі витрати.
Водночас компанія планує серійне виробництво водневих автомобілів у 2028 році, зокрема водневої версії моделі BMW iX5 Hydrogen.
IVECO та BMW демонструють, що водневі вантажівки – не просто концепція, а реальність, яка вже сьогодні працює на дорогах Європи.
Завдяки розвитку інфраструктури, відкриттю нових заправних станцій та інтеграції водневих технологій у транспортну логістику, водень стає важливим елементом у зниженні викидів CO₂ у вантажних перевезеннях.
Проєкти H2Haul та HyCET доводять, що поєднання електричних та водневих вантажівок є ключем до екологічного майбутнього транспортної галузі.
Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, BMW та IVECO не лише тестують технології, а й закладають основу для широкого впровадження водневих транспортних засобів у комерційну експлуатацію.