Визначено найпопулярніші моделі в трьох сегментах сідлових тягачів: імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових.
Динаміка ринку сідлових тягачів
Впродовж 2024 року українці сумарно придбали 23,5 тис. нових та вживаних сідлових тягачів. Цей показник на 32,9% менший, у порівнянні з результатами 2023 року.
Структура цього сегменту наступна: частка внутрішніх перепродажів склала 57,5% (13,5 тис.), імпорту вживаних сідлових тягачів — 35,7% (8,4 тис.). Загальна частка «траків» з пробігом при цьому склала 93,2%.
Новими придбали 6,8% сідлових тягачів, що в кількісному вимірі дорівнює 1599 шт. такої техніки.
За окремими підсегментами динаміка ринку сідлових тягачів за підсумками 2024 відносно 2023 року виглядає наступним чином:
Внутрішні перепродажі: −19,0%
Імпорт вживаних: −48,4%
Імпорт нових: −23,9%
Найпопулярніші тягачі на внутрішньому ринку
Найпопулярнішим сідловим тягачем на внутрішньому ринку в Україні впевнено став DAF XF. Угод щодо купівлі-продажу цієї моделі було укладено 3970 шт.
Друге місце за кількістю у MAN TGX, 1761 шт., третє у Volvo FH, 1591 шт.
Найпопулярніші вживані сідлові тягачі, привезені з-за кордону
Торік першість серед «пригнаних» тягачів здобув MAN TGX, який поповнив наш автопарк у кількості 2301 шт. На другій сходинці DAF XF, чий підсумок 2290 перших реєстрацій. На третій позиції Volvo FH з результатом 1172 траків.
Найпопулярніші нові сідлові тягачі
Серед нових моделей сідлових тягачів українські перевізники найчастіше купували Scania R-Series — цей тягач розійшовся у кількості 502 шт.
Друге місце у цій категорії посів Volvo FH з підсумком 354 нових машини. Третя позиція у MAN TGX з результатом 288 тягачів.
Від літа минулого року й далі у сегменті тягачів спостерігається стабільне зниження обсягів у всіх підсегментах — в жодному з них немає позитивного значення динаміки.
Найбільше просів (майже удвічі) імпорт таких машин — темпи поповнення автопарку по суті стратегічними для економіки машинами знизилися до рекордно низького рівня. Незначні успіхи поповнення парку й новими траками.
Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, беручи до уваги середній вік сідлових на внутрішньому ринку, який становить 16,5 року, та середній вік імпортованих вживаних тягачів (10 років), слід готуватися до подальшого зниження середнього віку тягачів в Україні.