У ЗСУ використовують близько 218 марок і моделей автотехніки. Про це пише Український Мілітарний Портал із посиланням на АрміяInform. До складу військової автотехніки входять автомобілі, спеціальні колісні шасі, гусеничні машини, транспортери й тягачі, трактори, причепи та напівпричепи.
Попри те, що за шість останніх років у ЗС України прийнято на озброєння й допущено до експлуатації 19 зразків військової автомобільної техніки, в основі автомобільного парку нашого війська – технічно застаріла автотехніка, виготовлена ще за радянських часів.
Найчисельнішими моделями автомобільного парку ЗСУ є:
- УАЗ-3151
- УАЗ-469
- ГАЗ-66
- ЗіЛ-131,
- Урал-4320
- КамАЗ-4310 та їхні модифікації.
Причому виробництво ГАЗ-66 та ЗіЛ-131, які становлять значну частину цього автопарку, взагалі припинено, а автомобілі марки УАЗ, Урал і КамАЗ випускають у РФ.
Це ускладнює забезпечення їх запчастинами, виконання технологічних процесів з техобслуговування й ремонту, оснащення військ ремонтно-технологічним і діагностичним обладнанням, підготовку водіїв і фахівців-ремонтників.
На думку начальника науково-дослідного відділу ЦНДІ ОВТ ЗС України полковника Олександра Гребеника, варто поступово зменшувати кількість базових моделей у новому типажі військової автотехніки з високим ступенем поагрегатної уніфікації із застосуванням модульного принципу конструювання й компонування.
Основою процесу оновлення автомобільної техніки має стати розроблення перспективного Типажу військової автомобільної техніки ЗСУ з подальшими етапами реалізації концептуальних засад розвитку:
- розроблення легкого багатоцільового автомобіля та його модифікацій (колісної формули 4×4 вантажопід’ємністю 0,75-1,5 т) як для перевезення особового складу та дрібних вантажів, так і для монтування ОВТ;
- розроблення легкого сімейства авто колісної формули 4×4 і 6×6 вантажопід’ємністю 2-4 т;
- завершення розроблення сімейства автомобілів колісної формули 4×4, 6×6, 8×8 вантажопід’ємністю 6-25 т;
- розроблення гусеничного багатоцільового броньованого тягача;
- розроблення сімейства броньовиків на автомобільних шасі;
- розроблення перспективних рухомих засобів техобслуговування, ремонту та евакуації зразків ОВТ.
Окрім автомобільної техніки необхідно замінювати й кузови-фургони, відомі як КУНГи, від «кабіни універсальної нульового габариту».
Вони широко використовуються для монтажу військової техніки, різноманітного обладнання, засобів техобслуговування й ремонту ОВТ та контрольно-перевірочної апаратури на кузови-контейнери.
Це уможливить оперативну заміну шасі авто, зменшить штатну чисельність авто в розташуванні у пунктах постійної дислокації, збільшить термін служби обладнання.