У 2021 році Завод спецтехніки Техкомплект традиційно наповнював ринок України своєю спецтехнікою. За даними ІАГ «Автоконсалтинг.UA» за 2021 рік Техкомплект досяг найкращих показників за наступними видами спецтехніки:
- Автопаливозаправники на дорожних вантажних шасі для транспортування світлих нафтопродуктів - близько 55% усіх автопаливозаправників, що виготовлено в Україні в 2021 р., виконані на власному виробництві Техкомплект. Вочевидь, це найкращий результат серед інших виробників аналогічних бензовозів.
- Такий самий відсоток, близько 55%, італійські та південнокорейські автовишки від Техкомплект займають в загальній кількості автогідропідіймачів, які зібрано та встановлено на вантажівки в Україні. А також, в порівнянні з 2020 роком, виробництво автовишок від Техкомплект виросло більше як на 30%.
- Майже 33% усіх самоскидів, які виготовлено в Україні, - це фірмові самоскиди Техкомплект з універсальним типом розвантаження (на три сторони). Важливо підкреслити те, що у порівнянні з 2020-м роком, в 2021-му році виробництво самоскидів Техкомплект виросло втричі!
- Однаково з «Велмаш-Україна» зайняли по 17% ринку нової крано-маніпуляторної спецтехніки. Техкомплект пропонує виготовлення фірмових бортових платформ і евакуаторів-автовозів із встановленням італійських кранів-маніпуляторів. Також є пропозиція з монтажу та продажу китайських та південнокорейських КМУ.
Вся ця спецтехніка монтувалась на базі вантажних шасі відомих європейських та азіатських торгових марок, а також, вже не перший рік поспіль, традиційно затребувані бюджетні моделі самоскидів, автогідропідйомників, автопаливозаправників та інших спецавто на базі HDC (ГАЗ) та МАЗ.
В минулому тенденція використання вантажних брендів полягала в наступному:
- У 2020-му та 2021-му роках 41% усіх спецавтомобілів Техкомплект виготовлялось на базі МАЗ та HDC. Причому, 24% та 17% всіх підйомних механізмів та кузовних надбудов нашого виробництва монтувалось саме на шасі HDC (ГАЗ) та МАЗ відповідно. У 2020-му році це співвідношення було 22%/19% (ГАЗ/МАЗ).
- Якщо у 2020-му році лише 3% спецавтомобілів були на базі азіатських шасі, то у 2021-му році таких спецавто на базі JAC, FOTON, DONGFENG, ISUZU та SINOTRUK вже 8% у загальній кількості виготовленої спецтехніки. Як стає очевидним, «шматок цього пирога» китайські, японські та корейські шасі в 2021 р. забрали у європейських іномарок.
Весна 2022 року суттєво вплинула на використання нових російських та білоруських шасі. Імпорту нових вантажівок від МАЗ та HDC наразі не існує, якщо на ринку і є такі автомобілі з РБ та РФ, які можна забудувати автовишками, цистернами, кузовами самоскидів, то це автотехніка, яку було ввезено в Україну до лютого 2022 року, або давальницькі автомобілі (моделі минулих років, тобто з пробігом).
Завод спецтехніки Техкомплект прогнозує, що кількість азіатських шасі, які будуть використані у якості базових, зростатиме, отже, відсоток «азіатів» в загальному списку вантажних шасі, які використають на виробництві Техкомплект для забудови, в 2022 році буде значно вищим за 8%. На цей раз «шматок пирога» забиратимуть не у європейських іномарок, а за рахунок відсутності на українському ринку нових МАЗ та ГАЗ.
Так, вже за перший квартал 2022 року:
- Вперше в Україні виконано монтаж італійських автогідропідіймачів Comet на китайське шасі Dongfeng, японське ISUZU і корейське - Hyundai.
- Зібрано черговий автопаливозаправник з цистерною 5 кубометрів на базі шасі FOTON.
- Зібрано черговий самоскид 6 тонн на базі шасі Dongfeng.
- Залишається незмінним плідне партнерство з китайською торговою маркою JAC: можна замовити автогідропідіймачі, вахтовки, автопаливозаправники, самоскиди, аварійно-ремонтні майстерні, тощо.
Також зростатиме кількість кранової спецтехніки азіатського походження: в асортименті заводу можна вибрати та замовити крани-маніпулятори та автокрани від відомого китайського бренду XCMG.
«Європейці» теж не пасуть задніх: IVECO, MAN, Peugeot, Citroen, Opel займають стійкі позиції серед найпопулярніших вантажних брендів, чиї шасі активно використовуються для забудови спецтехнікою від Техкомплект.