«Символічно, що перший автоматичний штраф за перевантаження — одразу максимальний. Вантажівка рухалась з перевищенням на 39% допустимого навантаження на осі. Це вкотре доводить, що функція контролю є ключовою у питанні збереження об’єктів Великого будівництва.
Наразі система збирає дані про рух автомобілів на понад 50 майданчиках по всій країні, тому сховатися не вийде. Також наголошу, що ми пропрацювали усі нормативні документи таким чином, щоб уникнути випадків, коли статистична похибка зможе вплинути на роботу добросовісних перевізників.
Наша головна мета — не нараховувати штрафи, а мотивувати перевізників дотримуватися правил доброчесності у власній роботі. Від цього у підсумку виграють всі» — розповідає Мустафа Найєм, заступник Міністра інфраструктури України.
Інші нововведення, які набрали чинність з 1 жовтня:
встановлюється паритетна відповідальність учасників ринку вантажоперевезень
посилюється відповідальність за невиконання законних вимог інспекторів Державної служби безпеки на транспорті
впроваджується відповідальність за відмову або ухилення від проходження ГВК
посилюється адміністративна відповідальність за перевезення пасажирів і вантажів без необхідних документів.
Нагадаємо, влітку Верховна Рада прийняла два законопроєкти № 3742 і № 3743, які запроваджують адміністративну відповідальність за правопорушення у сфері безпеки на автомобільному транспорті, що зафіксовані за допомогою засобів фото- й кінозйомки, відеозапису, зокрема в автоматичному режимі через платформу Зважування-в-русі (система WiM).
Система WiM (Weigh-in-Motion) передбачає цілодобовий моніторинг навантаження транспорту на дорогу. Спеціальне обладнання монтується у дорожнє покриття та над дорогою на спеціальній фермі. Датчики фіксують параметри транспортного засобу — вагу, габарити, швидкість, номерні знаки. Завдяки тому, що система повністю перекриває проїзну частину, обійти її неможливо. Наразі в Україні дані збираються з 52 майданчиків WiM.