«Десятки років недовиконання планів закупівель та ігнорування кризових явищ призвели до того, що зношеність рухомого складу в Україні наразі понад 90%. Виходячи з цих реалій, ми розпочинаємо масштабний процес оновлення парку вантажних вагонів.
У найближчі роки ми плануємо побудувати й оновити понад 30 тис. піввагонів та майже 15 тис. зерновозів. Держава отримає додаткові робочі місця та мінімум 20 млрд грн надходжень до бюджету, середній вік вагонів зменшиться з 23 до 7 років. Фактично, йдеться про формування ринку, загальний обсяг якого складе понад 100 млрд грн», — розповідає Олександр Кубраков.
Основні теми засідання:
оновлення парку вантажних вагонів;
дискримінаційні тарифи на користування вантажними вагонами;
ризики довгострокових договорів на використання вантажних вагонів «Укрзалізниці»;
санкційна політика щодо ввезення та використання території України вантажних вагонів.
Напрацьовані пропозиції
старт впровадження програми оновлення парку вантажних вагонів Укрзалізниці;
усунення дискримінаційних тарифів на перевезення вантажів для окремих компаній;
перегляд укладених у 2021 році довгострокових договорів на надання послуг з використання вагонів власності «Укрзалізниці» на предмет їх економічної обґрунтованості та ресурсної доцільності;
розробка і впровадження механізму ідентифікації вантажних вагонів різних власників з метою недопущення використання на території України вагонів, власником яких є підсанкційні особи.
Нагадаємо, 15 вересня 2021 року Уряд на виконання рішення Ради національної безпеки та оборони погодив створення Антикризового штабу з відновлення сталого функціонування АТ «Укрзалізниця». Його очолив Міністр інфраструктури Олександр Кубраков.