Середа, 04 серпня 2021 14:29

Що може замінити асфальт на українських дорогах

Навантаження на автодороги, яку створює велика вантажна техніка, часто є темою для численних диспутів щодо обмеження руху такої техніки по транспортним артеріям. Але справжні причини руйнування асфальтобетонного покриття полягають не стільки у впливі важкого автотранспорту, скільки у непридатності існуючого асфальтового покриття для таких навантажень.

Насправді, вихід з ситуації, що склалася, криється не в обмеженні руху вантажного транспорту, що вельми негативно позначається на комерційній діяльності, а в зміні якості самого дорожнього покриття. Асфальтобетон, який сьогодні широко застосовується, за своїми властивостями просто не здатний витримувати значні навантаження без негативних наслідків для структури покриття. А з огляду на складні погодні умови в зимовий період і досить високі температури влітку – природним результатом експлуатації асфальтового покриття буде утворення тріщин і колій.

Але є вже перевірена часом альтернатива існуючому асфальтовому дорожньому покриттю – бетонна бруківка. Численні стендові випробування бетонної плитки показали прекрасні результати, а практичне використання даного покриття протягом багатьох років доводить явну перевагу бруківки над асфальтобетоном. Досвід її застосування на території заводу «Золотий мандарин» з щоденним трафіком до тисячі вантажівок, середньою вагою в 28 тонн показав, що бетонна бруківка - дійсно краща альтернатива асфальтобетонному покриттю.

Уже понад 10 років застосування такого дорожнього полотна в логістичних центрах, на складах і на завантажених ділянках різних міст доводить, що бетонна бруківка набагато краще підходить для великої вантажної техніки, ніж асфальтобетон: вона не деформується, а простота її ремонту не порівнянна з ремонтом асфальту.

Серед безлічі переваг бруківки також треба відмітити значно більшу щільність і міцність. Бетонна плитка здатна витримати навантаження в кілька сотень разів більше, ніж асфальт. Її висока надійність особливо помітна в самий пік високих температур, коли асфальтове покриття стає пластичним, через збільшення кількості важкої сільськогосподарської та будівельної техніки на дорогах дорожнє покриття тоншає, руйнується і на ньому утворюються колії.

На покритті з бетонної плитки не утворюються тріщини і, як наслідок, не відбувається подальше утворення ям і вибоїн. Відсутні просадка і стоншення дорожнього полотна. На якісній бетонній бруківці не буває лущення (відділення з верхнього шару частинок покриття). І на додачу до всього, немає шкідливих випарів (що особливо важливо на територіях елеваторів і подібних підприємств).

Звісно, взяти і замінити всі сотні тисяч кілометрів дорожнього полотна просто фізично неможливо. Але вагання топових керівників діяти на перспективу, створюючи високоякісні дороги з альтернативним і надійним покриттям, призводить до постійного «латання дірок». Що ж, лишається тільки сподіватися, що діти наших дітей все ж таки зрозуміють безглуздість повторення постійних помилок, і будуть створювати не тільки якісні дороги.




Купити техніку

Продати техніку

Оренда техніки

Підпишіться на новини спецтехніки:

News: