Незважаючи на те, що зазвичай сезон інженерного облаштування кордону триває до настання зими, у 2021 році активні заходи з укріплення держрубежу на загрожливих напрямках продовжуються попри сніг та похолодання.
Особлива увага українськими інженерами приділяється кордону Російської Федерації. Так, на ділянці Сумського прикордонного загону продовжується облаштування українсько-російської ділянки на державному кордоні протитранспортними ровами.
Тут працює комплексна механізована інженерна група, яка за допомогою спецтехніки, на додаток до існуючих інженерних перешкод на найгрізніших напрямках, прокопує рів та насипає вал, що є додатковими перешкодами.
Зокрема, використовується інженерна машина МДК-3, призначена для копання котлованів під укриття для озброєння та військової техніки або особового складу.
Машина для копання котлованів МДК-3 є подальшим розвитком машини МДК-2. Випускалася за часів СРСР у Харкові.
МДК-3 за принципом дії є навісним роторним траншейним екскаватором поперечного копання.
Технічна продуктивність (за даними ГУ ДСНС України):
у ґрунтах 1-ї, 2-ї категорій – 800-900 м 3/рік;
у ґрунтах 2-ї, 3-ї категорій – 700-800 м 3/рік;
у ґрунтах 4-ї категорії – 480 м 3/рік;
Максимальна транспортна швидкість – 65 км/год.
Середня транспортна швидкість ґрунтовими дорогами – 28-33 км/год.
Розміри розробленої виїмки:
за один прохід: глибина – 3,5 м, ширина – 3,7 м;
за два проходи: глибина – 2,5 м, ширина – 8 м;
за три проходи: глибина – 2,5 м, ширина – 12 м.
Швидкість руху при відкопуванні котловану – до 570 м/год.
Швидкість руху при роботі бульдозерним обладнанням, не більше:
у звичайному ґрунті — 8 км/рік;
у мерзлому рихлому ґрунті – 1,01 км/рік.
Робочий орган МДК-3 є роторною фрезою з відкидачем. Машина забезпечена регульованим бульдозерним відвалом та розпушувачем.
Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, кабіна екіпажу розташована у передній частині корпусу машини. Кабіна герметизована, вміщує до 5 осіб, включаючи водія.