Найближчим часом «БелАЗ» планує виготовити зразок електричного самоскида 90-тонного класу. Уже укладено контракт з південнокорейським виробником акумуляторних батарей і договір на спеціальні супутні системи, також надходять потрібні комплектуючі, тому виготовлення машини почнеться найближчим часом, повідомили в прес-службі компанії.
За словами начальника макетного бюро науково-технічного центру управління головного конструктора ВАТ «БелАЗ» Олександра Насковця, це фактично перша розробка в світі. «До нас подібні розробки здійснювала невелика компанія в Швейцарії, яка представила самоскид вантажопідйомністю 60 тонн, і ніхто ніколи не робив 90-тонну вантажівка. Ми вирішили першими реалізувати цей проект, оскільки це майбутнє. Зараз світ схиляється до «зелених» технологій, багато виробників кар'єрного обладнання вже працюють над ними», - сказав він.
Така техніка затребувана в регіонах, де існує великий розрив між вартістю дизельного палива і електроенергії. «Там, де немає власного палива, а тільки імпортне, воно виявляється дуже дорогим, і є електростанція, де кіловат-години майже безкоштовні», - сказав Олександр Насковець. Використання електричних самоскидів дозволить гірничодобувним компаніям заощадити гроші за рахунок різниці цін на паливо і електроенергію.
Час роботи самоскида без підзарядки залежить від умов його експлуатації. «Якщо він буде перевозити вантаж вниз по горі, то заряду вистачить на вісім годин, якщо вгору - на дві години. Зарядка відбувається досить швидко, на повний заряд комплекту акумуляторів для кар'єрного самоскида потрібно близько 20-30 хвилин, що становить 765 кіловат-годин», - пояснив Олександр Насковець. «БелАЗ» веде переговори з декількома виробниками зарядних пристроїв з Білорусі, Швеції та Канади.
Говорячи про переваги цих автомобілів, експерт назвав їх економічними, екологічними і безпечними, оскільки шкода здоров'ю водія знижується за рахунок зниження шуму і вібрації.
Зразок планується виготовити в липні-серпні. Потім випробування пройдуть на майданчику заводу «БелАЗ».