За твердженням компанії, це перші серійно вироблені акумуляторні електричні машини такого класу.
Виробник, який раніше створив перший у світі шарнірно-зчленований самоскид, розглядає розробку електричних моделей як важливий крок у розвитку. Ці машини започатковують нову лінійку електричної техніки Volvo CE, спрямовану на зменшення викидів у кар’єрній та гірничій галузях.
Очікується, що моделі A30 Electric та A40 Electric стануть доступними для окремих клієнтів у Європі з 2026 року після першої публічної демонстрації на виставці Bauma 2025.
Заявлено, що нові самоскиди зберігають позашляхові можливості традиційних аналогів, забезпечуючи при цьому нульові викиди. Моделі призначені для використання в кар’єрах, шахтах і на будівельних майданчиках.
Вантажопідйомність A30 Electric становить 29 тонн, а A40 Electric — 39 тонн, що робить їх одними з найбільших електричних машин у портфоліо Volvo CE.
Презентація цих моделей відбулася через 60 років після створення першого шарнірно-зчленованого самоскида Volvo CE та незадовго після представлення нового покоління традиційних самоскидів компанії.
Оновлення торкнулося значної частини продукції Volvo CE, включаючи підвищення продуктивності, безпеки та паливної ефективності.
Представники компанії вважають, що поєднання нових електричних та оновлених традиційних моделей запропонує клієнтам ефективні рішення для переходу на більш екологічні технології.
Завдяки літій-іонним акумуляторам, A30 Electric та A40 Electric можуть працювати 4–4,5 години на більшості завдань. Зазначається, що в умовах високого енергоспоживання може знадобитися частіша підзарядка, але за певних умов час роботи може сягати семи годин.
Ефективним є використання цих машин на спусках з вантажем, підйомах без вантажу, а також у тунелях, кар’єрах та підземних розробках, де важливе зменшення викидів.
Швидка зарядка акумуляторів від 20% до 80% займає близько години при використанні зарядного пристрою постійного струму з максимальною потужністю 350 кВт.
При використанні відновлюваних джерел енергії, скорочення викидів CO₂ протягом життєвого циклу машин становить 84% для A30 Electric та 90% для A40 Electric порівняно з дизельними аналогами.
Нові електричні моделі отримали оновлений дизайн та покращені системи безпеки, експлуатаційної готовності та ефективності, успадковані від платформи нового покоління.
Це включає вдосконалені системи допомоги оператору, покращену видимість та спрощене технічне обслуговування.
Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, початок постачань обмеженої кількості A30 Electric та A40 Electric в Європі заплановано для окремих клієнтів з 2026 року, з подальшим збільшенням виробництва в майбутньому.