Багато суперечок в Інтернеті виникає про те, що вважати вітчизняною спец- автотехнікою, а що такою не є. Загалом, технологія така: вітчизняні майстри використовують закордонне шасі (тому що в Україні їх не виготовляють), і на його основі будують паливозаправник, підйомник, рефрижератор чи іншу техніку. І це стає дійсно вітчизняною технікою, оскільки паливозаправник чи ін. – виготовлені саме в Україні.
Шасі найчастіше обирають замовники – виходячи з ціни, можливостей експлуатації, ремонтопридатності. Тож шасі з яких країн найбільш популярні в Україні?
Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, згідно з даними comtrade.un.org, таких країн не надто багато. Загалом у 2020 р. в Україну імпортовано шасі на суму 4,3 млн. доларів. Це більше, ніж у 2019 р. (3,5 млн.), але менше рекордного за довгий час 2017-го року, коли імпорт сягнув 5,2 млн. доларів.
У 2020 р. на першому місці – шасі з Китаю. Їх було імпортовано на суму 1,3 млн. доларів.
На другому місці значний ріст поставок шасі з РФ – на 981 тис. доларів проти 51 тис. у 2019 р., і проти 0 у минулі роки.
До речі, як ми вже розповідали, у 2020 р. жодна вантажівка не перетнула кордон України. Можливо, всі вони заїхали як «шасі»?
На третьому місці шасі з Німеччини – імпорт склав 578 тис. доларів. На четвертому – з Республіки Білорусь – на 543 тис. доларів.
У 2020 р. збільшились поставки шасі з Литви, Польщі та Франції – 321 тис., 243 тис. та 129 тис. доларів відповідно.
З інших семи країн в Україну ввезли по 1-2 одиниці шасі.
Тож українська техніка в першу чергу базується на DongFeng, JAC, FAW, різних ГАЗонах, Mercedes-Benz, МАЗах та ін.