П'ятниця, 18 грудня 2020 14:33

Яким був 2020-й рік для вітчизняних виробників спецтехніки

Завершується «карантинний» рік, і прийшов час підводити підсумки. Пропонуємо вашій увазі другий матеріал із серії.

Наближається кінець «карантинного» року, статистика продажів і імпорту за категоріями спецтехніки ще не з’явилась в загальному доступі, але журналісти SpecMachinery.com.ua опитали ключових гравців ринку – як вони оцінюють цей рік, і які тренди спостерігалися на ринку України.

У цьому матеріалі розповідаємо про вітчизняних виробників спецтехніки.

Завод спецтехніки Техкомплект

Завод спецтехніки «Техкомплект» – один з провідних вітчизняних виробників «надбудов»: в асортименті компанії автовишки, автокрани, автопаливозаправники і багато іншого.

У своєму коментарі SpecMachinery.com.ua представники Заводу відзначили, що в 2020 р. «п'ятірка» найбільш затребуваної спецтехніки виглядала так:

  1. автопаливозаправники;
  2. автогідропідйомники;
  3. крани-маніпулятори;
  4. спецавтомобілі: вахтові автобуси (бригадні автомобілі), аварійно-ремонтні машини, автомобілі швидкої медичної допомоги;
  5. самоскиди 5 т з універсальним розвантаженням.

Серед найбільш популярного сегмента – автопаливозаправників – провідною позицією були моделі з об'ємом автоцистерни 5,5 кубометрів на базі вантажного шасі МАЗ-4371 «Корнет».

Також користувалися попитом моделі на базі IVECO Daily (цистерна 4 куб.м) і великі паливозаправники на базі МАЗ-5340 з об’ємом продуктів до 10,5 кубометрів.

 

Всього ж в лінійці Заводу цистерни об'ємом від 4 до 20 кубометрів, а в якості базових шасі, крім МАЗ, ГАЗ і IVECO, «підтягнулися» й інші вантажні бренди – Foton, JAC, MAN.

У 2020 р. посилився і напрямок комерційного вантажопасажирського транспорту. Ключові клієнти – газові служби України, які в 2020-му році закупили близько 30 аварійно-ремонтних автомобілів на базі Peugeot, Citroen, Volkswagen.

Також зберігається стабільний попит на автомобілі швидкої медичної допомоги на базі вищезазначених французьких брендів.

Як відзначили в компанії, Завод «не помітив» просідання ринку спецтехніки: завантаженість заводу протягом року, в тому числі, і під час весняного карантину а-ля «локдаун» – говорить про зворотне. Як зазначає SpecMachinery.com.ua, це, до речі, стосується чи не всіх вітчизняних виробників.

Проте, ринок змінився.

«Якщо в минулому 2019 році ми завантажували наше виробництво більше серійними замовленнями на 18-метрові телескопічні автовишки Comet, то в цьому році першість по замовленнях належить тому, що ми випускаємо локально, тобто, це автоцистерни, фургони для аварійно-відновлювальної спецтехніки та самосвальні кузова» – кажуть в компанії.

Також можна сказати, що українські підприємства задумалися над тим, щоб зробити модернізацію існуючої спецтехніки, заощадивши, при цьому, на заміні базового шасі. Так, місцеві служби «Водоканал» замовили виготовлення нових фургонів вдосконаленої конфігурації під аварійно-ремонтні автомобілі, а базові вантажні автомобілі залишили незмінним, оскільки їх термін експлуатації невеликий, а загальний технічний стан – задовільний.

«У 2020 році ринок лихоманило, але українське будівництво доріг зміцнило ті бізнеси, які зайняті виробництвом і/або продажом спецтехніки для дорожнього будівництва» – розповідають на Заводі Техкомплект.

ВАРЗ

Нагадаємо, ОOО «ВАРЗ» («Верхньодніпровський Авторемонтний Завод») спеціалізується на виробництві причіпної і спеціальної техніки, будучи одним з найбільших виробників в Україні.

У виробничій лінійці – самоскиди до 45 т., низькорамні трали до 60 т., контейнеровози цистерни до 40 куб. м, газовози, бортові і тентовані майданчики і багато іншого.

 

У компанії відзначили, що, незважаючи на умови карантину, завод закінчує рік з приростом продажів на 7% в порівнянні з 2019-м роком.

І основний напрямок – це була дорожньо-будівельна техніка.

В цьому році було продано дуже багато напівпричепів-самоскидів ВАРЗ-НПС 2730 для перевезення щебню, піску, а також напівпричепи-ваговози (трали) ВАРЗ-НПВ 3811 для перевезення дорожньо-будівельної техніки.

 

У другій половині року – активізувалися фермери.

Досить багато було продажів напівпричепів самоскидів ВАРЗ-НПС 2750 для перевезення зернопродуктів і тралів з переднім заїздом ВАРЗ-НПВ 3815.

Свою роль в хорошому попиті на цю техніку зіграла 25-відсоткова державна компенсація на ці моделі.

Ассоль

ПМВКП «Ассоль» – офіційний дилер в Україні цілого ряду провідних світових компаній і заводів важкого машинобудування, а також виробник вітчизняної спецтехніки.

 

За інформацією ПМВКП «Ассоль», попередній аналіз за I-III квартали 2020 року показує, що ринок дорожньо-будівельної техніки зменшився в порівнянні з аналогічним періодом 2019 року. А від пікових показників поставок спецтехніки 2007-го року, розрахункові показники 2020-го року відстають у 8 разів.

Справа в тому, що в умовах світової економічної кризи плюс пандемії – підприємства рідше оновлюють парк техніки і всіляко прагнуть скоротити витрати. В результаті, ринок бульдозерів впав до 7%. Реалізація проекту «Велике будівництво» не виправдала наших очікувань на зростання ринку спеціальної техніки – відзначають в компанії.

В цілому ж на ринку переважає техніка виробництва КНР.

«Споживачів цікавить оптимальне поєднання ціни та якості, і не рідко ціна виступає ключовим параметром при виборі спецтехніки. Також з плином часу споживачі все більше цікавляться технікою простішою в обслуговуванні і експлуатації» – зазначають в компанії.

У ПМВКП «Ассоль» додають:

«Наша команда докладає максимальних зусиль щодо спрощення та підвищення комфорту для операторів. Так, в 2020-му році ми випустили бульдозер власного виробництва з механічною трансмісією, але з керуванням джойстиками, новою кабіною, а також шестікатковим візком для більшої стійкості».

У компанії відзначають, що в 2020 р. з лінійки техніки був найбільш популярним основний продукт заводу – бульдозер UTRAK DM7 10-го тягового класу. Це машина, призначена для робіт на промислових майданчиках, а також для комунальних, дорожньо-будівельних і інших підприємств.

 

Продовження - вже скоро на наших сторінках!




Купити техніку

Продати техніку

Оренда техніки

Підпишіться на новини спецтехніки:

News: