Зміни мають покращити умови праці водіїв та запобігти викривленню конкуренції у сфері, усунути різницю підходів у різних країнах та забезпечити більш справедливу заробітну плату.
Компанії зобов’язують організувати графік таким чином, щоб дальнобійники могли регулярно повертатися додому – кожні 3-4 тижні. Обов’язковий щотижневий відпочинок більше не може бути у форматі відпочинку в кабіні своєї вантажівки – якщо водій на цей час не повертається додому, компанія має забезпечити йому проживання.
За новими правилами, далекобійників зараховуватимуть до відряджених працівників. Таким чином водіям, які здійснюють перевезення у багатших країнах, треба буде платити більшу зарплатню.
Вимога про відрядження не буде застосовуватися, якщо далекобійники їдуть транзитом або здійснюють двосторонні вантажні перевезення (між країною реєстрації компанії та іншою) – але з обмеженням на кількість операцій - передає specmachinery.com.ua.
Щоб не допускати зловживань, коли компанія реєструється в одній країні, а фактично провадить діяльність в іншій, компанії проситимуть підтверджувати діяльність в країні реєстрації.
Щоб протидіяти систематичному каботажу (коли перевезення в межах однієї країни ЄС здійснює перевізник з іншої), у разі таких перевезень вантажівка повинна буде на 4 дні повернутися до країни реєстрації, перш ніж той самий транспортний засіб знову отримує право перевезення у даній країні.
Аби протидіяти махінаціями, у вантажівках стануть обов’язковими тахографи, які реєструють перетини кордонів між країнами ЄС. Під дію правила потраплять і невеликі транспортні засоби від 2,5 тонн.
Зміни набудуть чинності після публікації в офіційному віснику наступними тижнями.
Нові правила щодо відряджень і повернення вантажівок на бази почнуть застосовуватися через 18 місяців після набрання чинності новим законодавством, а щодо годин відпочинку та повернення додому – через 20 днів після публікації.