Після рішення Євроради, 21 листопада на своєму засіданні Європарламент підтримав нові правила щодо цільових показників шкідливих викидів для великовантажних автомобілів, встановлених раніше Єврокомісією.
Вони наказують виробникам скоротити шкідливі викиди на 45% вже до 2030 року, на 65% – до 2035 року та на 90% – до 2040 року.
З 2030 року всі міські автобуси, що продаються новими в ЄС, повинні бути екологічно чистими. Щодо міжміських автобусів, то їх прирівняли до туристичних та вантажівок. Відстрочку – до 2035 року – дали і автобусам, які працюють на біометані.
Однак у Міжнародному союзі автомобільного транспорту (IRU) назвали такі цілі нереалістичними. Необхідна для цього інфраструктура навряд чи з’явиться у коротко- або середньостроковій перспективі.
І річ навіть не в кількості зарядних станцій, а у відсутності загальноєвропейської чи регіональних програм з модернізації електромереж.
За даними Європарламенту, близько 25% усіх парникових газів, що виділяються автомобілями в ЄС, припадає на великовантажний транспорт – вантажівки та автобуси, що становить 6% усіх парникових газів у Євросоюзі.
Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, оскільки Україна зобов'язалася дотримуватися таких самих норм у сфері екологічного законодавства, як і в ЄС в рамках процесу вступу нашої країни до Європейського Союзу, то нові обмеження стосуються і наших автобусів.