Досягнення таких результатів передбачає перший етап переходу на електричний громадський транспорт до 2030, затверджений Кабміном у рамках декарбонізації транспортної сфери.
З 1 січня 2027 року на електричний громадський транспорт в нашій країні повинні будуть перейти інші населені пункти; з 1 січня 2028 року електробуси використовуватимуть для міжміських і міжобласних перевезень.
І нарешті, з 1 січня 2030 року до регулярних пасажирських перевезень допускатимуть тільки електробуси.
Окрім того, згідно з урядовими планами, щонайменше 90% автопарку перевізників повинні становити електробуси вітчизняного виробництва. Зазначається, що відповідний законопроект уже проходить погодження в уряді.
Також передбачається поступова відмова від реєстрації у нашій країні бензинових і дизельних авто.
Мінінфраструктури хоче законодавчо заборонити ввезення нових і старих автомобілів із двигунами внутрішнього згоряння: з 1 січня 2027 року – ввезення та першу реєстрацію вживаних авто з дизельним ДВЗ; з 1 січня 2030 року – те саме з бензиновими та новими дизельними автомобілями.
Як уточнили в міністерстві, обмеження стосуватимуться і зареєстрованих працюючих автомобілів.
«Одна «євро бляха» викидає в атмосферу приблизно в 1000 разів більше парникових газів та інших забруднювачів, аніж авто на пальному стандарту Євро-6», - стверджує заступник директора з наукової діяльності ДП «ДержавтотрансНДІпроект» Олексій Клименко.
Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, увесь транспорт промаркують за рівнем екошкоди, що вплине на доступ до певних територій: приміром, центри міст, заповідники та інші рекреації стануть закритими для транспорту з «поганим маркером».