У 2024 році ринок електричних міських автобусів у Європі (включно з Великобританією, Норвегією, Швейцарією) зріс на 22% порівняно з 2023 роком, досягнувши 7 779 реєстрацій електробусів масою понад 8 тонн.
Цей показник підкреслює зростаючу тенденцію переходу європейських міст на екологічно чистий громадський транспорт.
Китайський виробник Yutong очолив ринок із вражаючим зростанням реєстрацій на 99,8%, досягнувши 1 092 електробусів у 2024 році, що становить 14% ринку. Daimler Buses (Mercedes) також продемонстрував значне зростання на 105,8%, зареєструвавши 918 автобусів та зайнявши 11,8% ринку.
Північноірландський виробник Wrightbus збільшив реєстрації на 83,6%, досягнувши 861 електробуса.
Iveco Bus збільшив реєстрації на 130,6%, досягнувши 821 автобуса та 10,6% ринку. Іспанський виробник Irizar також показав позитивну динаміку з ростом на 24,6% та 263 зареєстрованими автобусами, утримуючи 3,4% ринку.
Польський виробник Solaris зіткнувся зі зниженням реєстрацій на 36,6%, до 460 автобусів, що призвело до скорочення частки ринку з 11,4% до 5,9%.
MAN також зазнав спаду на 44,6%, зменшивши реєстрації до 435 автобусів та частку ринку до 5,6%. Шведський виробник Volvo також відчув зниження попиту на свої електробуси.
ТОП-10 виробників електробусів виглядає так (за кількістю поставок до європейських країн):
Yutong
Mercedes - 918,
Wrightbus - 861,
Iveco Bus - 821,
Solaris - 460,
MAN - 435,
BYD - 426,
VDL - 401,
BYD-ADL - 352,
Volvo Buses - 272
Загалом, європейський ринок електробусів демонструє стійке зростання, зокрема завдяки активному впровадженню екологічно чистого транспорту в містах.
Виробники, такі як Yutong, Mercedes та Wrightbus, зміцнюють свої позиції, тоді як інші, як-от Solaris та MAN, стикаються з викликами та необхідністю адаптації до змінних ринкових умов.
Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, також ми бачимо загальне зростання чисельності поставок електробусів з 2020 року у майже 4 рази. Так, 2020 року до Європи надійшло 2062 електробуси, у 2023-му було 6354.