Вівторок, 11 лютого 2025 09:33

Для Одеси можуть придбати 9 нових тролейбусів

Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, сесія Одеської міськради узгодила зміни до програми розвитку електротранспорту, у якій на 2025 рік передбачено фінансування закупівлі 9 нових тролейбусів.

До запланованого обсягу фінансування додають 50 мільйонів гривень, які призначені для можливої закупівлі 9 нових тролейбусів.

Справа у тому, що початково ця програма фіксувала обсяги фінансування та вартість нового рухомого складу на основі цін 2021 року.

Програму прийняли наприкінці 2021 року. Вона передбачала фінансування на 7 мільярдів 221 мільйон гривень на потреби міського електротранспорту протягом 5 років.

За ці гроші передбачалося суттєво оновити рухомий склад, модернізувати виробничу інфраструктуру, запустити нові маршрути електробусів та зробити дещо для зручності пасажирів.

З цих коштів 2,1 мільярда гривень планувалося взяти в кредит, в основному - у європейських фінансових установах, 455,4 мільйона виділить із власних коштів КП "Одесміськелектротранс", а ще 4,6 мільярда - планували знайти у міському бюджеті.

Реальних спроб придбати тролейбуси після прийняття вказаної програми не робили.

Між тим тролейбусний рухомий склад останнього разу оновлювався в Одесі 2018 року - коли до міста надійшли придбані за кредитом ЄБРР 47 тролейбусів "БКМ-321".

Після цього були лише модернізовані 4 більш старих тролейбуси "Шкода-21тр", які отримали нову систему керування та тягові акумулятори автономного ходу.

У проекті програми було передбачено закупівлю 15 нових тролейбусів. Планувалося придбати 10 зчленованих тролейбусів-"гармошок" довжиною 18-19 м, а також 5 тролейбусів стандартної довжини 12 м з автономним ходом від акумуляторів на 10-50 км.

В Одесі зараз є 107 пасажирських тролейбусів, з яких 92 - технічно справні та задіяні у перевезеннях, а також два навчальних тролейбуси, один музейний та ще 38 таких, що не експлуатуються через незадовільний технічний стан.

Більшість тролейбусів - сучасної низькопідлогової компоновки.

Це 47 тролейбусів "БКМ-321" 2017-2018 рр. .виробництва, додатково оснащених дизель-генератором для автономного ходу, 10 тролейбусів "Богдан-Т701.17" 2016 р. випуску, 16 тролейбусів "Тролза-5265 Мегаполіс" 2009 р. виробництва (з яких 3 виведені з експлутації та ще 3 несправні).

Також є 5 частково низькопідлогових тролейбусів "Шкода-21тр КВП Од", вироблених у 1996-1998 рр. та модернізованих в Одесі у 2018-2021 рр. з встановленням акумуляторів для автономного ходу на приблизно 50 км - фактично електробусів з динамічною підзарядкою.

З більш старих тролейбусів є 8 тролейбусів "ЮМЗ-Т2" 1997-2003 рр. виробництва, 5 аналогічних "ЮМЗ-Т1Р" 1992-1996 рр. ("вкорочених" зі зчленованих "ЮМЗ-Т1"), 8 тролейбусів "Шкода-14тр" 1991-1996 рр.

Залишається, фактично у якості музейного експоната, один зчленований тролейбус "ЮМЗ-Т1" 1992 р. випуску. З "класичних" тролейбусів радянського виробництва "ЗиУ-682" ще радянського виробництва залишаються в експлуатації 14 одиниць, з яких 5 модернізовані з новими кузовами 2005 р.

Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, інші - пройшли ту чи іншу модернізацію без заміни кузова.

 

 




Інформація:

Купити техніку

Продати техніку

Оренда техніки

Підпишіться на новини спецтехніки:

News: