З 29 травня у Львів почали доставляти перші з 12 трамваїв "Татра-КТ4", які на безоплатній основі надали з Берліну у якості гуманітарної допомоги.
Але при цьому Львів мав оплатити транспортування, розмитнення та переобладнання вагонів під більш вузьку колію - адже у Берліні трамвайна колія 1435 мм, а у Львові 1000 мм.
За попередніми підрахунками, навесні 2024 р. йшлося про суму у більш як 24 мільйони гривень.
«Ширина колії в Берліні - це є 1435 міліметрів і нам необхідно їх переобладнати на нашу метрову колію. Відповідно, візки з наших списаних трамваїв ми знімаємо і переобладнуємо», - зазначив керівник міського департаменту мобільності та вуличної інфраструктури Львова Олег Забарило.
Таким чином він підтвердив інформацію про те, що адаптація під львівську колію фактично являє собою використання відремонтованих та відновлених ходових візків від більш старих аналогічних трамваїв ще радянських поставок.
«Перебираються редуктори, перебираються двигуни, перебираються електрогальма, котушки соленоїда, амортизатори, всі моменти, які необхідно здійснити для того, щоб вагон поїхав по нашій колії.
Необхідно переобладнати інформаційну систему, перезавантажити, також необхідно встановити валідатори», - прокоментував в.о. керівника ЛКП «Львівелектротранс» Володимир Ковалів.
Ці вагони планується запустити вже у липні на маршрути №3 та №6, де для них підходять посадкові платформи та де вже курсують аналогічні колишні "берлінські" "Татри".
Частково вони забезпечать збільшення випуску трамваїв, частково - замінять аналогічні трамваї "Татра-КТ4", які працюють у Львові ще з радянських часів.
Одночасно у Дніпрі також отримують вживані трамваї з Німеччини. але іншої моделі - модернізовані одиночні вагони "Татра-Т4", які придбали у Лейпцігу у лютому 2024 р. за символічну вартість у 1200 євро за один вагон (31,2 тис. за 26 вагонів).
За червень місто отримало майже всі з замовлених вагонів. Це 24 звичайних пасажирських вагони та два, які ще у Лейпцігу на початку 2000-х рр. переобладнали у екскурсійні.
Ці вагони відрізняються тим, що у них всього по дві двері замість трьох, збільшена кількість сидячих місць та збільшена площа скління за рахунок додаткових вікон під стелею.
Після переобладнання з нестандартної лейпцизької колії 1458 мм на звичайну українську колію 1520 мм 24 пасажирські вагони будуть розподілені між маршрутами № 12, № 16, № 5, № 11, № 15, № 17.
Роботи з переобладнання вагонів проходять на базі спеціалізованої вагоноремонтної майстерні КП «Дніпровський електротранспорт», без залучення підрядників.
«Ці трамваї приїхали до нас дуже вчасно, адже зараз доводиться експлуатувати багато старих, менш технологічних вагонів. Трамваї з Лейпцига на 30% більш енергоефективні завдяки сучаснішій транзисторно-імпульсній системі керування», - повідомив провідний фахівець КП «Дніпровський електротранспорт» Нікіта Керенцев.
Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, відповідно, два екскурсійні вагони збережуть свій статус і у Дніпрі.