13 березня 2024 року Харківська міська рада оголосила тендер на придбання нових електробусів за кредитом ЄІБ в рамках проекту «Міський громадський транспорт України II».
Сам тендер проводиться безпосередньо банком на європейських інформаційних майданчиках. Пропозиції приймають до 30 квітня 2024 р.
Загальна сума закупівлі і кредиту складає 15 мільйонів євро. За ці гроші планується закупити не названу у тендерній документації кількість електробусів та зарядні станції.
Втім, раніше, 14 липня 2023 р., Харківська міськрада прийняла рішення про участь у другій програмі оновлення електротранспорту за кошти ЄІБ, де було вказано про майбутню закупівлю 30 електробусів.
Згідно умов тендеру, поставка має розпочатись не пізніше ніж через 12 місяців з дати зарахування авансового платежу, а завершитись не пізніше ніж за 15 місяців.
Електробусів у класичному вигляді у Харкові немає.
Тролейбусний парк налічував до війни 301 машину, але працювали з них лише 223 - бо було декілька десятків старих тролейбусів "ЗіУ" та "Тролза", які виводили з експлуатації, а також декілька зовсім нових тролейбусів.
Станом на квітень отримали ті чи інші пошкодження до 40% тролейбусного парку, в тому числі більшість тролейбусів з депо №2.
Зараз місто має офіційно 241 тролейбус, з яких задіяні у перевезеннях 176. Серед них - лише 5 високопідлогових тролейбусів ЗіУ 2007 р. випуску, інші наявні високопідлогові тролейбуси фактично виведені з експлуатації.
Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, інші - низькопідлогові сучасні тролейбуси. З наявного парку є 49 машин марки PTS-12 та деяка частина тролейбусів "Богдан-Т701.17", які обладнані опцією автономного ходу від акумуляторів на 15-20 км, що фактично прирівнює їх до електробусів.