Минулого тижня у Хмельницкому місцеве комунальне підприємство «Електротранс» оголосило міжнародний тендер на закупівлю 44 тролейбусів разом з запчастинами та діагностичним обладнанням.
Цей проект реалізується при фінансовій підтримці Європейського банку реконструкції та розвитку (ЄБРР) у вигляді кредиту.
Тендерна документація закрита, до неї можуть мати доступ лише учасники та організатори тендеру. Закупівля тролейбусів мість два лоти: 30 одиниць - в першій партії, 14 - у другій.
Закритість документації дозволяє припустити, що розподіл тролейбусів на два лоти може бути свідченням їх різних технічних характеристик - наприклад, наявності опції автономного ходу тощо.
Загальна вартість проєкту складе до 16,55 млн євро.
З яких - до 10,6 млн євро - кредит ЄБРР, до 2,75 млн євро - інвестиційний грант EU NIP, до 1,7 млн євро - інвестиційний грант Спеціального фонду кризового реагування ЄБРР (CRSF), який отримав кошти від Уряду США, та до 1,5 млн євро - місцевого внеску для модернізації тролейбусних зупинок, тягових підстанцій та тролейбусного депо.
Раніше, восени 2022 року міська влада Хмельницького і представники ЄБРР підписали договір, що стосувався отримання майбутнього кредиту, який би дозволив придбати 50 тролейбусів. В лютому 2023 року Комітет ЄБРР затвердив фінансування для проєкту модернізації громадського транспорту Хмельницького.
Парк тролейбусів Хмельницького налічує зараз 84 машини, 69 з яких задіяні в пасажирських перевезеннях.
Найновіші з них - низькопідлогові, 31 «Богдан-Т791.17» 2015-2019 рр. випуску, 2 «Електрон-Т191» 2014 р., 2 «Богдан-Т601.11» 2008 р, а також нещодавно придбані вживаними два тролейбуси Škoda 24Tr Irisbus Citybus 2005-2007 рр. випуску.
Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, інші - це випущені ще за радянських часів чи на початку 1990-х тролейбуси «ЗіУ-682» та тролейбуси «ЮМЗ» українського виробництва 1992-1997 рр.