Поки в Європі б'ються над збільшенням дальності пробігу електровантажівок та скороченням швидкості їх зарядки, китайці часу даремно не втрачають. Нещодавно в компанії Geely створили нове відділення Yuancheng Automobile - і представили футуристичний електричний концепт-трак.
Тягач Xinghan H відрізняється плавністю форм. Так, передня стінка кабіни має солідний нахил, а на боковинах практично немає елементів, що виступають - все це зроблено для поліпшення аеродинаміки, - коефіцієнт лобового опору 0,35.
Хвиляста форма напівпричепа також максимально обтічна. Ну, а зовнішність машини вкрай незвичайна: вертикальні світлодіодні фари доповнюють змійку передніх ґрат – а на них сяє «еквалайзер» блакитних вогників.
Всередині кабіни – східний мінімалізм та виключно натуральні матеріали. Тут спеціальний пластик та оброблені тканини. У центрі передньої панелі – і зовсім вигин, виконаний із справжнього бамбука. З нього ж зроблений висувний столик та полиці.
У задній частині – справжній житловий відсік. Тут і величезне ліжко, і кухонна зона з чайником та холодильником, і навіть санвузол з душем та унітазом. Довершує композицію пральна машина, що розташована в спеціальному відсіку. А над цим усім — величезний панорамний дах.
При цьому місце водія оточують екрани, а саме кермо має практично квадратну форму. Дзеркала заднього огляду тут замінені камерами з окремими екранами.
Втім, все це водієві тягача Xinghan H може і не знадобитися, як і самому тягачу водій. Адже в майбутньому подібні автопоїзди зможуть пересуватись повністю автономно.
Принаймні, в компанії Geely разом із фірмою Long-Distance Automobile збираються серйозно вкластися у відповідну інфраструктуру для місцевих трас — і до 2030 року домогтися запуску комерційного руху безпілотних траків.
Для цього вже 2023 року на деяких ділянках розпочнуться тестові роботи з автономними електровантажівками.
Характеристики ємності батарей та дальності ходу для представленого тягача навіть не заявляли, адже він обладнаний змінними акумуляторами. У майбутньому їх просто змінюватимуть на спеціальних станціях.
При цьому глобальна система стежитиме за всіма підключеними до неї вантажівками, визначаючи напрямок їх руху, швидкість, масу, заряд батарей та безліч інших параметрів, і вибиратиме для них оптимальні станції заміни, щоб на них не накопичувалися черги.
Зараз все це звучить як частина сценарію фантастичного фільму, але першу тестову станцію в провінції Гуансі вже збудовано. І, знаючи працездатність китайців, не можна виключати, що вже в недалекому майбутньому подібні установки з'являться по всій країні, як ті ж таки LNG-заправки.
Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, цікаво, що на майбутній серійний аналог представленого тягача, який мають показати 2023 року, вже почали приймати замовлення і навіть робити знижки.