Причин для перекидань настільки багато, що уникнути цього неможливо в принципі. Каліфорнійський стартап Axicle придумав, як частково вирішити цю проблему.
Якщо величезний і важкий причіп накренився далі рівня стійкості, він з великою ймовірністю перекинеться і вантаж всередині вже все одно не врятувати.
За великим рахунком, цього й не потрібно - все перевезення застраховані, в тому числі, і з урахуванням таких випадків. Тому потрібно просто якомога швидше від'єднати причіп від самого тягача, в прямому сенсі, скинути його з сідельного механізму. Для цієї мети і був розроблений механізм TARS (Tractor Anti-Roll System).
За замовчуванням система працює як звичайне сідло, витримує навантаження до 25 тонн і проста в обслуговуванні. Набір датчиків аналізує всі параметри руху самого тягача і причепа, щоб визначити момент початку перекидання останнього.
Час реакції - 1 мілісекунда, після чого спрацьовує піропатрон або пневматичний штовхач, який і скидає причіп. Тягач, якщо на нього не діють інші сили, залишається в вертикальному положенні, а водій - у безпеці.
Страхові компанії схвалили ідею автокидання, і підтвердили, що наявність такої опції знизить страхові внески на $ 2-3 тис.з а вантажівку на рік, за ціни самого TARS в $4 тис. Це означає окупність максимум за 2 роки, плюс істотно розширюється поле діяльності - водії будуть більш охоче братися за перевезення складних і небезпечних вантажів, на яких зможуть більше заробити.
Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, в даний час проведені тести на зменшених копіях вантажівок, до кінця року має відбутися повномасштабне тестування, а потім запуск TARS в виробництво.