Що робити, якщо акумулятор електромобіля сів посеред дороги, а до найближчої зарядної станції кілька далеко? Нещодавно компанія Ford запропонувала варіант вирішення цієї неприємності у вигляді зарядки на ходу за допомогою вантажівок.
Спрощено запропонована технологія виглядає таким чином. Водій електромобіля, якому потрібна підзарядка, зможе на ходу підключитися до вантажівки ззаду і зарядитися від нього.
У базі Відомства з патентів і товарних знаків USPTO знаходиться документ, де описується принцип зарядки електромобілів на ходу за рахунок вантажівок. Згідно з ним, автомобіль зможе кріпитися до задньої частини вантажної машини як через трос, так і за допомогою жорсткого зчеплення.
Щоб транспортні засоби могли зчіплюватися на ходу, електромобілі пропонується оснастити системою стикування, яка сама оцінює відстань до вантажівки і наближає автомобіль до нього аж до самого контакту.
Важливо, що при жорсткому зчепленні передні колеса електромобіля будуть підняті вантажівкою за допомогою спеціального майданчика.
Але звідки вантажівки будуть брати достатню кількість електрики, щоб ділитися нею з іншими? Необхідну енергію планується виробляти за рахунок рекуперативного гальмування.
Так називається різновид електричного гальмування, за якого тягові електродвигуни виробляють електричний струм і повертають його в мережу. Ця технологія раніше активно застосовувалася в електропоїздах та сучасних тролейбусах.
Також деякі автовиробники застосовують її в своїх електромобілях - коли машина гальмує, акумулятор трохи заряджається.
Також дослідники пропонують оснастити автомобілі системою стеження за нахилом дороги. В такому разі електромобілі будуть заряджатися тільки тоді, коли вантажівка спускається вниз, трохи гальмує і тим самим виробляє електроенергію.
Ще одна ідея - оснастити весь транспорт системою, яка через Bluetooth або інший протокол зв'язку дозволить водіям спілкуватися один з одним.
Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, наприклад, власники електрокарів могли б повідомляти навколишнім про низький заряд акумулятора і просити допомоги. А у водіїв вантажівок, в свою чергу, з'явилася б можливість повідомити про свою готовність допомогти.