Перший транш надійшов 6 грудня, а через тиждень прибув і другий караван машин. У першому випадку надійшли вісім екскаваторів-навантажувачів Komatsu WB90R. Нині доставлено ще п’ять одиниць спецтранспорту.
З-поміж отриманого є бортовий автомобіль на тривісному шасі Iveco з крано-маніпуляторною установкою Fassi, три водовозки на ходовій базі Isuzu NP та мобільний кран Kato Premium CR-250RV.
За своїми характеристиками ця кранова установка нічим не поступається кранам на автомобільному шасі.
Відмінність від автокрана лише в тому, що він не такий прудкий, максимально з нього можна вичавити 54 км/год, але це паспортна швидкість з тестових випробувань. Насправді він тихохід, пересувається з об’єкта на об’єкт чи з гаража на об’єкт на невеликі відстані в межах міста.
Ганяти такий спецтранспорт в інші міста, як це під силу автокрану, не раціонально. Втім, комунальному підприємству "Теплопостачання міста Одеси" це й не потрібно, його об’єкти з ремонту, будівництва теплотрас розміщені в обласному центрі.
Зручність полягає в тому, що маючи не гірші характеристики, ніж автомобільний 25-тонник, мобільний кран за габаритами спроможний працювати на таких майданчиках, куди автомобіль з крановою надбудовою просто не увійде, не розвернеться, не зможе маневрувати. А ось CR-250RV це під силу.
По-перше, у нього ходова база, що не перевищує 9,1 м. Для порівняння: автокран ДАК КТА-25 "Силач" має у довжину 12 метрів. Для щільної міської забудови ці заощаджені майже три метри мають велике значення.
По-друге, CR-250RV належить до серії кранових машин CityRange, тобто міського використання. У нього обидві колісні пара керовані.
Якщо тільки в керуванні залучені два колеса, то йому потрібно для розвороту радіус у 8,3 м, а коли усі чотири колеса повертаються для розвороту, то достатньо всього 5 м. Жоден автокран в такий розворот не впишеться.
Є й третій фактор. Скажімо, згаданий вище для порівняння КТА-25 "Силач" має трисекційну стрілу з загальною операційною висотою 21,7 метра, а у Kato CR-250RV - шестисекційна стріла для роботи на 29-метровій висоті.
Додає привабливості потужний економічний 6-циліндровий дизельний двигун Cummins B6.7 (EU Stage V) з безпосереднім уприскуванням і турбонаддув з проміжним охолодженням. Він видає 209 кВт/284 к.с., але при цьому любить солярку гарної якості.
З огляду на те, що одесити в останні роки активно взялися за реконструкцію тепломережі, міняють труби, встановлюють когенераційні машини, такий кран автогосподарству КП "Теплопостачання міста Одеси" стане у пригоді.
Щодо іншого спецтранспорту, то три водовозки ставить на свій баланс КП "Міськзелентрест", а бортову машину з КМУ експлуатуватиме КП "Міські дороги".
Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, в обох грудневих транспортних траншах дарувальник спецтранспорту один – японський уряд та муніципалітет Йокогами, що діють через державне агентство JICA та консалтингову компанію Nippon Koei.