Вівторок, 09 липня 2024 10:51

Які сідлові тягачі купують українські перевізники

Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні протягом червня.

Визначено Топ моделей в трьох сегментах сідлових тягачів: імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових.

Динаміка ринку сідлових тягачів

У червні 2024 року українці сумарно придбали 1,9 тисячі нових та вживаних сідлових тягачів. Цей показник на значні 41,9% менший, ніж за аналогічний період 2023 року, а також на 30,9% менший, ніж відбулося продажів у травні 2024 року.

Частка внутрішніх продажів склала 64,8%, імпорту вживаних сідлових тягачів — 27,4%. Загальна частка «траків» з пробігом при цьому склала 92,2%.

Новими придбали 7,8% сідлових тягачів, що в кількісному вимірі дорівнює 152 одиниці такої техніки.

За окремими підсегментами динаміка ринку сідлових тягачів (у порівнянні місяць до попереднього місяця, М-М, та місяць до аналогічного місяця минулого року, Y-Y) виглядає наступним чином:

Внутрішні перепродажі: −33,5% М-М, −25,2% Y-Y

Імпорт вживаних: −32,6% М-М, −63,4% Y-Y

Продажі нових: +17,8% М-М, −28,0% Y-Y

Впродовж 2023 року попит на сідлові тягачі поступово знижувався, і лише у січні 2024 відбулося деяке збільшення активності у цьому сегменті. До червня найменший обсяг торгів сідловими тягачами за 12 місяців був зафіксований минулого року у грудні (2,1 тис. шт.).

На це було кілька причин: часткове (з наближенням до повного) задоволення потреб перевізників (насамперед міжнародних) у таких транспортних засобах, яких ще рік тому відчувався дефіцит, і їх активно купували, адже після повномасштабного вторгнення рф в Україну основним транспортом для експорту-імпорту товарів став автомобільний.

Також свій слід на бізнесі міжнародних перевізників залишили блокування так званими «фермерами-активістами» кордонів з кількома країнами. Досі темпи торгів у цьому сегменті перебували на порівняно низькому (водночас стабільному) рівні, і лише травень завершився з певним зростанням сумарного обсягу.

Однак найбільший приріст зафіксовано у перепродажах всередині країни, результати в інших підсегментах кількісно (і у відсотках) менші.

Не виключено, що насправді ринок сідлових тягачів насправді зменшився, а збільшення кількості угод купівлі-продажу було пов’язане зі стрибком переоформлень автомобілів на інших осіб, спричинене новими законами про мобілізацію.

Червень же встановив рекорд за мінімальними обсягами торгів у сегменті тягачів: всюди значне «просідання» крім порівняння місяць до місяця щодо нових траків.

І тепер головною причиною таких результатів (і не виключено, що у наступні періоди вони можуть бути ще гіршими) — брак водіїв, спершу таких, які можуть перетинати кордон, і навіть тих, які можуть бути залучені у внутрішніх перевезеннях.

Подекуди навіть почали з’являтися оголошення від перевізників, які готові наймати на роботу на «фури» жінок, і забезпечити їм навчання на відповідні категорії у водійському посвідченні. Очевидно, що таким шляхом дефіцит робочої сили у цьому транспортному секторі погасити не вдасться.

Попри все, минулий місяць для ринку все ж не закінчився з нулями, тому розглянемо, що купували ті перевізники, які ще вбачають перспективу у своїй діяльності.

Найпопулярніші тягачі на внутрішньому ринку

Найпопулярнішим сідловим тягачем на внутрішньому ринку в Україні впевнено залишається DAF XF. Угод щодо купівлі-продажу таких моделей уклали 381 шт.

Друге місце за кількістю у MAN TGX, 176 шт., третє у Volvo FH, 159 шт.

Четвертий у рейтингу «траків» з пробігом Renault Magnum (131 шт.), п’ятий — Renault Premum (100 шт.).

Топ-20 моделей сідлових тягачів на внутрішньому ринку у червні 2024 р.

DAF XF — 381 шт.

MAN TGX — 176 шт.

Volvo FH — 159 шт.

Renault Magnum — 131 шт.

Renault Premium — 100 шт.

MAN TGA — 55 шт.

Scania R-Series — 50 шт.

DAF CF — 44 шт.

Mercedes-Benz Actros — 25 шт.

MAN TGS — 20 шт.

Scania P-Series — 15 шт.

Scania G-Series — 14 шт.

Iveco Stralis — 13 шт.

Renault T-Truck — 9 шт.

Iveco Magirus — 8 шт.

MAN F2000 — 6 шт.

МАЗ 5432 — 6 шт.

DAF 95 — 5 шт.

Volvo VN — 4 шт.

Volvo FM — 4 шт.

Найпопулярніші вживані сідлові тягачі, привезені з-за кордону

У червні першість серед «пригнаних» тягачів здобув MAN TGX, який поповнив наш автопарк у кількості 157 шт. На другій позиції у списку DAF XF з підсумком 148 перших реєстрацій.

На третьому місці надалі перебуває Volvo FH (69 шт.), на четвертому — Scania R-Series (54 шт.). Замикає першу п’ятірку Mercedes-Benz Actros (26 шт.).

Рейтинг моделей вживаних сідлових тягачів, привезених з-за кордону, червень 2024 р.

MAN TGX — 157 шт.

DAF XF — 148 шт.

Volvo FH — 69 шт.

Scania R-Series — 54 шт.

Mercedes-Benz Actros — 26 шт.

Renault T-Truck — 16 шт.

MAN TGS — 11 шт.

DAF CF — 10 шт.

Scania G-Series — 8 шт.

Renault Magnum — 6 шт.

Iveco Stralis — 6 шт.

Volvo FM — 5 шт.

Scania S-Series — 4 шт.

Renault Premium — 4 шт.

Scania P-Series — 3 шт.

MAN TGA — 3 шт.

Iveco EuroCargo — 2 шт.

DAF XG+ — 1 шт.

Найпопулярніші нові сідлові тягачі

Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, серед нових моделей сідлових тягачів українські перевізники найчастіше купували Scania R-Series (59 шт.).

Друге місце у цій категорії посідає MAN TGX з підсумком 37 машин. Третя позиція (36 шт.) у Volvo FH.

Четвертий у заліку нових сідлових тягачів DAF XF (8 шт.), п’ятий — Scania R-Series (4 шт.).

Нові сідлові тягачі, вперше зареєстровані у червні 2024 року

Scania R-Series — 59 шт.

MAN TGX — 37 шт.

Volvo FH — 36 шт.

DAF XF — 8 шт.

Scania S-Series — 4 шт.

Scania G-Series — 3 шт.

Mercedes-Benz Actros — 3 шт.

DAF XG — 1 шт.

DAF CF — 1 шт.

СКС MNTGS33.480-CT (на базі MAN TGS) — 1 шт.




Інформація:

Купити техніку

Продати техніку

Оренда техніки

Підпишіться на новини спецтехніки:

News: