Компанія Volvo у цьому питанні приділяє першорядне значення при розробці своїх машин, для чого проводить відповідні краш-тести.
Про програму випробувань електричних вантажних автомобілів шведського виробника розповіла директор безпеки Volvo Trucks Ганна Райге Берлінг.
Одним із важливих аспектів безпеки є удароміцність, яка відіграє важливу роль при зіткненнях.
«Електричні вантажівки Volvo мають такі ж кабіни, як і наші традиційні дизельні вантажівки, які пройшли ретельні випробування щодо їх удароміцності. Електричні вантажівки також мають ті ж розширені функції безпеки, які в першу чергу призначені для запобігання нещасним випадкам»
Акумуляторні електричні вантажівки мають свої специфічні особливості щодо безпеки, які в основному пов'язані з електричною системою, що включає акумулятор на 600 В. Необхідно звести до мінімуму ризик короткого замикання та витоку хімічних речовин із системи.
На стадії проектування розробники Volvo використовує ретельні розрахунки та віртуальне моделювання, які досліджуються під час повномасштабних краш-тестів для перевірки безпеки електричних вантажівок у разі аварії.
Краш-тести, що проводяться компанією, імітують реальні дорожні ситуації з метою перевірки вимог до електричної, хімічної та пожежної безпеки.
Зокрема, для Volvo FM Electric було проведено три повномасштабні краш-тести, результати яких підтвердили правильність розрахунків та віртуальних симуляцій.
Тест на бічне зіткнення. У цьому тесті візок, що імітує легковий автомобіль, врізається в борт вантажівки, де встановлені акумулятори. Тест підтверджує, що акумуляторні блоки з їхніми модулями та осередками добре захищені і залишаються на місці навіть за «дії великої сили».
Тест на перекидання. У цьому тесті моделюється досить поширена дорожньо-транспортна пригода – перекидання вантажівки при різкому повороті на великій швидкості. Мета цього випробування полягає в тому, щоб переконатися, що система високої напруги відключена, щоб звести до мінімуму ризики для безпеки водія та рятувальної команди.
Тест на зіткнення із перешкодою (бар'єром). Цей тест імітує зіткнення із задньою частиною іншої вантажівки. Його проводять, щоб переконатися, що електричні установки та компоненти під кабіною залишаються на місці, і що немає короткого замикання, що веде до пожежі чи інших небезпечних ситуацій.
Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, в компанії відзначають, що Volvo Trucks є першим світовим виробником вантажних автомобілів, який запустив у серійне виробництво повний спектр електровантажівок.