Кадри з цією машиною показали аналітики з ресурсу Ukraine Weapons Tracker.
Завдяки такій техніці українські військові можуть просто на полі бою здійснювати низку операцій з технікою.
До переліку можливостей цієї машини входить буксирування (евакуація) несправних і пошкоджених зразків бронетанкової техніки. Також забезпечення ремонту і технічного обслуговування бронетехніки в польових умовах та проведення вантажопідйомних робіт.
Виробництво машин M1089 розпочалося у Сполучених Штатах у 1996 році. Спочатку ці евакуаційні машини робила компанія Stewart vs Stevenson. Пізніше її придбала Armor Holdings, яку згодом поглинула ще більша BAE Systems. З 2012 року ці евакуатори виробляють на підприємстві Oshkosh.
Основне завдання цього евакуатора – підтримка сімейства уніфікованих вантажних автомобілів військового призначення. А також інших бойових колісних машин.
M1089 відновлює пошкоджені, застряглі або перевернуті машини та за потреби буксирує їх у ремонтні підрозділи.
Він може буксирувати автомобілі з максимальною вагою 25 тонн. Транспортують цей тягач повітрям: літаком C-130 Hercules або аналогічним військово-транспортним літаком.
Покращена модель M1089A1 замінила у виробництві оригінальну M1089 у 1999 році. Нова версія оснащена потужнішим 7,2-літровим дизельним двигуном Caterpillar C7 з турбонаддувом, що розвиває 330 к.с. Цей автомобіль також має модернізовану трансмісію.
Автомобіль у версії P2 отримав нову кабіну. M1089A1P2 виробляється приблизно з 2009 року. Кабіна отримала позначення Long Term Armor Strategy (LTAS) та забезпечує вищий рівень захисту, ніж попередня броньована кабіна Low Signature.
Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, у вересні українські сили на півдні країни продемонстрували ремонтно-евакуаційні машини M984A4 HEMTT.