Нагадаємо, 5-7 листопада 2019 року в Києві в Міжнародному виставковому центрі пройшли відразу три виставки: XVII Міжнародна виставка КОММУНТЕХ – 2019, IV Міжнародна спеціалізована виставка гірничодобувної промисловості MINING & MINERALS EXPO – 2019, і нарешті X Спеціалізована виставка «ДОРТЕХЕКСПО – 2019». І майже одночасно, 6-8 листопада в Києві проходила десята спеціалізована виставка АВТОДОРТЕХЕКСПО – 2019.
Найважливішою темою були будівельні, комунальні та інші спецмашини. SpecMachinery.com.ua підібрав найцікавіші новинки всіх виставок, що перераховані вище.
Почнемо з нового гусеничного асфальтоукладальника Volvo P7820D, який відрізняється оригінальним подвійним трамбуючим брусом вигладжувальної плити, що дозволяє збільшити коефіцієнт ущільнення асфальту. А це означає – скоротити кількість проходів котком. І в підсумку заощадити паливо. Цьому ж сприяє нова електронна система управління укладання. Вона спрощує роботу, підвищуючи її ефективність.
Машина оснащена дизелем Volvo D7E GEE3 потужністю 231 к.с. при 1800 об/хв. Теоретична продуктивність при укладанні дорожнього покриття – 900 т/год, максимальна товщина шару становить 300 мм. Швидкість укладання асфальту максимальна – 20 метрів в хвилину. Транспортна швидкість пересування становить 3,6 км/год. Маса агрегату без вигладжувальної плити – 14650 кг. Робоча ширина вигладжувальної плити 11 – 25 м. Максимальний ухил – 25%.
Далі перейдемо до оновлених котків HAMM: вібраційний двохвальцевий HD 12VV (раб. ширина 1200 мм, двигун 31 к.с. маса 3,41 т), шарнірно-зчленований вібраційний двохвальцевий HD + 110VV (макс. робоча ширина 1850 мм, потужність 115 л .з. робоча маса 13 т) і пневмоколісний HP280. Останній каток оснащений двигуном потужністю 115 к.с. Робоча маса 27 т. Робоча ширина 2084 мм. Швидкість до 19 км/ч.
Спеціально для тих, хто працює там, де не можна використовувати велику машину, представлено німецький мініекскватор Wacker Neuson EZ36 масою до 4,26 т. Машина оснащена дизелем Yanmar потужністю 30 л.с. і може використовувати змінні ковші об'ємом від 0,105 до 0,192 м3. Глибина копання до 3,25 м, висота розвантаження 3,34 м. Особливість екскаватора – нульовий винос задньої частини, що сильно полегшує експлуатацію, наприклад, в невеликих дворах історичного центру міста.
Український завод спецтехніки «Техкомплект» представив автобетонозмішувач італійської фірми IMER Group об'ємом 10 м3 на базі IVECO Trakker AD410T41B. Привід – від двигуна шасі за допомогою гідромотора. Маса обладнання 4,4 т.
Інша машина – паливозаправник АЕЗ 5 на базі GAZon NEXT об'ємом 5 м3. Він обладнаний лічильником, фільтром очищення палива, заправним пістолетом з запобіжником переливу і рукавом довжиною 10 м.
Варто відзначити, що IVECO Trakker 410 стає вельми популярним серед українських виробників спецтехніки. Наприклад, українська фірма «АМАКО» представила на його базі важкий будівельний чотиривісний 40-тонний самоскид з двигуном Cursor 13, 410 к.с., 2100 Нм, EURO 5.
Цікаво, що на виставці «Комунтех» була продемонстрована 12 м3 автоцистерна на шасі МАЗ-5340 для транспортування, роздачі і обліку нафтопродуктів щільністю до 860 кг/см3. Це перша автоцистерна такого об’єму, випущена «Техкомплект».
Крім цього на стенді компанії «AGSOLCO UKRAINE» був представлений автопаливозаправник на китайському шасі JAC N82. Ця новинка обладнана двосекційною цистерною об'ємом 5 м3. Ще встановлені: лічильник, фільтр очищення палива, є заправний пістолет з запобіжником переливу і рукавом довжиною 10 м. Машина може використовуватися для безпечного перевезення нафтопродуктів щільністю до 860 кг/м3.
Цікавою новинкою осені стали буксирувані гвинтові компресори німецької фірми Kaeser моделі Mobilair, оснащені дизелями Kubota. Модель М27PE при тиску в 7 бар забезпечує подачу в 2,6 м3/хв. А модель M50PE вже 5 м3 при тому ж тиску. Крім того, представлена на виставці модель оснащена кондиціонером і скиданням конденсату в вихлопну трубу. В результаті при роботі під агрегатом не утворюються калюжі. Найпотужніший з представлених буксируваних агрегатів – М100 може похвалитися подачею в 10,6 м3 при 7 бар і 6,4 м3 при 14 бар.
Плавно перейдемо на виставкові площі компанії AutoRegion. Найцікавіша новинка – це іранський автобус Ognab Maral 4212 на спеціальному шасі Scania K400IB. Машина відрізняється цілком сучасним дизайном і декількома варіантами оснащення салону. У люксовому виконанні автобус може перевозити 33 пасажири, а в комфортному 44. У найдешевшому варіанті – 51. Двигун Scania Euro 5 раб. об'ємом 12,74 л потужністю 400 к.с. Швидкість – 90 км/год.
Друга новинка – корейський автопідйомник Horyong SKY 3004N c максимальною робочою висотою 30 м. Відрізняється підвищеною безпекою за рахунок електронного управління, є бездротовий пульт дистанційного керування. Вантажопідйомність 400 кг.
Далі розглянемо що представила компанія «Альфатек». По-перше, це новий екскаватор Hyundai Robex 180w-9S, експлуатаційної масою 18,4 т. Оснащений мотором Mitsubishi потужністю 126 к.с. Довжина стріли 5,1 м. Глибина копання 5,4 м. Радіус копання 8,7 м. Передбачено змінні ковші 0,39-1,05 м3. Зусилля копання на ковші 117,2 кН.
По-друге – дві нові машини американської фірми Bobcat: міні-навантажувач S530 (випускається в Чехії) і екскаватор-навантажувач B730 (Туреччина), а також велика кількість додаткового навісного обладнання до них.
Перший – вантажопідйомністю 869 кг з продуктивністю насоса 101,1 л/хв. Дизель Kubota 49,5 к.с. Висота підйому 3,9 м. Швидкість до 17 км/ч.
Другий – B730 оснащений мотором Perkins 100 л.с. Насос 154 л/хв. Місткість вантажного ковша 1,1 м, вантажопідйомність 3,5 т. Висота підйому – 3,52 м. Екскаваторний ківш вміщає 0,1-0,25 м3. Радіус копання – 8,1 м. Вага машини 8,6 т. Модель B730 відрізняється збільшеною в порівнянні з попередником площею кабіни (7,04 м2), поліпшеним оглядом, важільним і джойстіковим управлінням, особливо комфортним сидінням та іншими приємними «дрібницями». КПП – ZF PowerShift. Максимальна швидкість машини – 40 км/ч.
Київська NFA Machinery и полтавська «Нафто-Автоматика» представила три новинки. Перша – аварійний фургон на шасі Isuzu NPR75K-L створений спільної з черкаської фірмою «Полікар», розрахований на 7 осіб (з водієм). Друга – IVECO Eurocargo 4x4 з краном-маніпулятором HIAB X-CL 8. Максимальна вантажопідйомність 2 т при висуненні стріли на 3,7 м. Максимальне висунення – 7,5 м. Третя машина – сміттєвоз ФПВ-442-МВ із заднім завантаженням на шасі МАЗ-5340С2 з коефіцієнтом ущільнення 6:1.
Як завжди, на виставці були представлені кращі зразки китайського автопрому з встановленими спецкузовами.
Новинка цього сезону – сміттєвоз EFE із заднім завантаженням, встановлений на нове шасі Shacman L3000 220 c новою кабіною сучасного дизайну як у MAN TGA. Коефіцієнт пресування сміттєвоза 6:1, вантажопідйомність 8 тонн. Повна маса машини 18 т. Шасі оснащене популярним дизелем Weichai 220 к.с.; швидкість – 80 км/ч.
На стенді кременчуцького виробничо-комерційного підприємства «Альфатекс» можна було детально вивчити різні варіанти спецкузовів вітчизняного виробництва на шасі китайської вантажівки Dayun CGC1120 повною масою 12 т. Машина оснащена пневматичними гальмами, дизелем Weichai потужністю 245 к.с. Швидкість до 90 км/ч. Новинка – сміттєвоз із заднім завантаженням АТ-4021 з встановленим поворотним відвалом також власного виробництва шириною в 3 м. Об’єм бункера 7-11 м3. Маса завантажених твердих відходів 5,1 т. Коефіцієнт пресування – 6: 1. Привід робочих органів – гідравлічний.
Крім того, підприємство «Альфатекс» представило сміттєвоз АТ-4022 з боковим завантаженням та з встановленим відвалом АВС 2,7 шириною 2,7 м, об'єм бункера 12 м3. Також на стенді можна було ознайомитися з телескопічним автопідйомник SOCAGE T318 (висота підйому 18 м, вантажопідйомність 250 кг) на шасі МАЗ-4371Е2 з розширеною на ще один ряд сидінь кабіною. Кабіна перероблена на заводі підприємства. Місткість – 5 осіб.
CAT також представив новинку – покращений тандемний вібраційний двохвальцевий каток CAT CB7, який при тій же продуктивності, що і у попередньої моделі, може здійснювати меншу кількість проходів при заданій точності ущільнення. Все це досягається за рахунок нової електронної системи управління ущільненням. Вага машини 8190 кг. Ширина ущільнення 1500 мм. Максимальна ширина ущільнення 1670 мм. Потужність двигуна 111,5 к.с.
На спеціальному стенді кар'єрний самоскид Tatra Phoenix T158 8P5R46.261 8x8.1R демонстрував можливості повністю незалежної підвіски. Машина оснащена кабіною DAF. Самоскид приводиться в рух дизелем Paccar рідинного охолодження Євро 6 потужністю 462 к.с. при 1500-1900 об/хв. Максимальний крутний момент 2300 НМ при 1000-1400 об/хв. КПП ZF на 16 передач, ручна або «робот». Привід повний на всі вісім коліс через одноступеневу роздавальну коробку. Вантажопідйомність 33 тони. Швидкість 85 км/год.
Німецький виробник комунальної і миючої техніки Karcher представив новітню підмітально-всмоктувальну машину МС250 для роботи на великих площах. Апарат відрізняється цікавою компоновкою і конструкцією. Двигун VM R754 (74-100 к.с. Євро 6) розташований в межах бази за кабіною, передня пневмопідвіска – незалежна двохважельна. Задня пневмопідвіска – залежна. Привід – задній. Всі колеса керовані, за рахунок чого досягається внутрішній радіус повороту в 1030 мм. Машина відрізняється найбільшим бункером на 2,2 м3 в своєму класі, а також високою швидкістю в 60 км/ч. Обидві щітки оснащені роздільним керуванням.
Кабіна відрізняється великими розмірами, в ній спокійно розміщуються двоє. Органи управління оригінально згруповані на особливій консолі і ... прямо в маточині керма, де встановлено екран панелі приладів.
АВТЕК привіз кілька новинок. По-перше – контейнеровоз-сміттєвоз Hidro-Mak на шасі Ford 1833 DC (330 к.с.) вантажопідйомністю 10 т. Машина призначена для навантаження контейнерів об'ємом 4-8 м3. По-друге, автопаливозаправник EVERLAST на тому ж шасі. Об’єм 10 м3. Він оснащений двома зливними рукавами довжиною 4 м.
На відкритому майданчику можна було ознайомитися з чотиривісних самоскидом Ford 4142D, з встановленим новим сніговим відвалом Rasco Kalnik 5,0 шириною 5 м. Ширина прибирання 4620 мм. Крім того, АВТЕК представив мінімусоровоз Hidro-Mak Monoblok SCK-5 на шасі IVECO Daily 70C15 (146 к.с.) Повна маса 7 т. Обсяг бункера 5 м3. Коефіцієнт стиснення 2: 1-4: 1 в залежності від типу сміття. Машина доповнена камерою заднього виду з монітором в кабіні водія.
Компанія «Аерадін» привезла в Міжнародний виставковий центр бульдозер «Четра» Т9 з просунутою системою управління. Ніяких важелів – тільки клавіші, кнопки і джойстики! За бажанням замовника, машина комплектується або двигуном ЯМЗ-236НБ-2, або Cummins QSB6.7. Потужність, відповідно 238 і 225 к.с. Швидкість роботи 3,8-11,1 і 5,0-14,4 км/ч. Бульдозер може бути оснащений прямим відвалом довжиною 4185 мм або напівсферичним довжиною 3154 мм. Висота підйому відвалу – 1000 мм. Маса 18885-21830 кг.