У ході розслідування кримінального провадження були проведені обшуки у пункті видачі у Борисполі та у помешканнях діючих та колишніх працівників ДСБТ.
За даними слідчих, організація схеми зловживань забезпечувала колишнім працівникам ДСБТ щорічний тіньовий дохід у розмірі понад 1,5 млн доларів.
«Минулого року ми обіцяли відправити у минуле зловживання з дозволами. Коли дозволів вистачало тільки «своїм», а наприкінці кожного року дефіцитні бланки продавались по 700 (!) доларів замість 80 грн. Війна трохи пригальмувала боротьбу проти цих схем, але аж ніяк не зупинила.
Роботу по цьому конкретному кейсу ми розпочали ще минулого року. Більшість працівників пункту видачі дозволів «Бориспіль», які підозрюються в організації схеми, були усунені від виконання обовʼязків у листопаді 2021 року. Керівник пункту видачі дозволів був звільнений у червні 2022 року.
У співпраці з правоохоронцями ми й надалі продовжимо викривати злочинні схеми. Наша ціль — повне очищення системи видачі дозволів від корупції.
Дякую нашим колегам з Нацполіції та СБУ за плідну співпрацю в інтересах держави», — прокоментував Мустафа Найєм, Заступник Міністра інфраструктури України.
Контекст. До початку 2022 року сфера видачі дозволів на міжнародні вантажні перевезення була однією з найбільш корумпованих сфер діяльності ДСБТ. Після зміни керівництва Міністерства інфраструктури та ДСБТ більшість екс-керівників територіальних органів та працівників пунктів видачі дозволів були відсторонені від роботи та виведені зі штату.
Починаючи з 1 січня 2022 року весь процес надання адміністративних послуг, у тому числі видачі дозволів на міжнародні вантажні перевезення, відбувається у системі «ШЛЯХ» тільки в електронній формі. На бланки дозволів на усі наявні напрямки наноситься відповідний штрих-код (QR-кодування), а дії усіх посадовців в системі фіксуються і авторизовані за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП).
ДСБТ також впровадила інтерфейс «Дашборд», який вперше за історію служби відкрив всю інформацію про обіг дозволів на міжнародні вантажні перевезення із вказанням загальної кількості залишків дозволів по кожній країні та у кожному пункті видачі.
Також системним рішенням для подолання корупції стало підписання у червні Угоди з ЄС про скасування дозволів на міжнародні вантажні перевезення. Також було підписано протоколи про скасування дозволів з Туреччиною, Молдовою та Північною Македонією.