Тому у Німеччині вже тестується альтернатива: там випробовується система контактних повітряних ліній eHighway для важких вантажівок.
Принцип їх роботи запозичений у електропоїздів: на дах фури встановлюється пантограф, який подає живлення від контактних повітряних ліній. Система нагадує тролейбуси, але у випадку з вантажівками електрика використовується не тільки для живлення електромоторів у реальному часі, а й для заряджання акумуляторів.
У містечку Любек (федеральна земля Шлезвіг-Гольштейн) на півночі Німеччини тестова експлуатація повітряних зарядок розпочалася 21 місяць тому, вона триватиме ще щонайменше рік. У перспективі планується обладнати повітряною контактною мережею третину федеральних трас Німеччини.
За розрахунками авторів проекту це дозволить скоротити шкідливі викиди від важких вантажівок на 70%. Випробування показали, що багато побоювань були марними. Під час зарядки можна навіть здійснювати обгони: достатньо почати перебудовуватися в другу смугу, як автоматично складеться пантограф.
Після цього тягач перейде на живлення від батареї чи турбодизеля (поки вони є гібридами). Перевага перед звичайними електричними вантажівками полягає у можливості використовувати батарею невеликої ємності, що економить гроші та вагу.
За розрахунками професора Кембриджського машинобудівного університету Девіда Кебона (David Cabon), з економічного погляду система з повітряними лініями підзарядки буде вигідна всім: і вантажоперевізникам (за рахунок відмови від величезної АКБ тягачі будуть не такими дорогими), і енергогенеруючим компаніям.
У ціну електрики можна закласти податок, за рахунок якого держава прискорить перехід від дизельних вантажівок до електричних, зокрема за рахунок субсидій. У контактних повітряних ліній є і очевидний недолік: їх не вдасться прокласти у віддалені чи малонаселені райони з суто економічних міркувань.
Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, для таких напрямків пропонується використовувати гібридні вантажівки. Але для більшості перевезень у Німеччині та у Євросоюзі в цілому буде достатньо такої системи.