“20-річні перемовини нарешті завершились конкретним результатом. Це дозволить посилити економічне, соціальне й інфраструктурне партнерство України та Європейського Союзу вже у найближчій перспективі. Україна бере на себе зобов’язання імплементувати до національного законодавства положення 54 регламентів та 6 директив ЄС. Однак уже зараз український ринок авіаперевезень відкриває для себе можливості для розширення географії та інтенсивності польотів, здешевлення вартості послуг та зростання конкурентоспроможності України на світовому авіаринку“ — розповідає Олександр Кубраков, міністр інфраструктури України.
Що зміниться після повного впровадження Угоди про Спільний авіапростір?
Для українських авіаперевізників:
право користуватися необмеженими комерційними правами між будь-яким пунктом в Європейському Союзі, проміжними пунктами партнерів Європейської політики сусідства та країн ЕСАА, так само як в Ісландії, Ліхтенштейні, Норвегії, Швейцарії, за умови, що політ є частиною перевезення, яке обслуговує пункт в Україні.
Для авіаперевізників ЄС:
право користуватися необмеженими комерційними правами між пунктами в Україні, проміжними пунктами партнерів Європейської політики сусідства та країн ЕСАА, так само як і пунктами в Ісландії, Ліхтенштейні, Норвегії, Швейцарії та пунктами за межами, за умови, що політ є частиною перевезення, яке обслуговує пункт в державі-члені;
право здійснювати необмежені комерційні права на перевезення між пунктами в Україні, не зважаючи на те чи такі перевезення починаються або закінчуються на території ЄС.
Нагадаємо, процес створення спільного авіаційного простору ЄС розпочав ще у 1999 році. 12 грудня 2006 року Рада ЄС уповноважила Комісію розпочати відповідні переговори з Україною. У жовтні 2013 року текст Угоди про САП було погоджено сторонами, однак через зовнішньополітичні умови підписання було відтерміновано на невизначений термін.