Для нас важливий досвід країн, які ще 10-15 років тому пройшли шлях євроінтеграції у інфраструктурі та запровадили принципи корпоративного управління у державних компаніях.
Ми маємо стратегічні проєкти співпраці із кожною країною «Великої сімки» у дорожньому, залізничному, водному та авіаційному транспорті. Далі – очікуємо нові проєкти у галузі туризму» — розповідає Олександр Кубраков.
Нагадаємо, що Міністерство інфраструктури України вже працює над спільними проєктами із експертами та компаніями з Великобританії, Німеччини, Італії, Японії, Канади, Франції та США.
Під час зустрічі Міністр інфраструктури обговорив з представниками країн “Великої сімки” низку масштабних проєктів та проблем, якими опікувалась нова команда у перші сто днів роботи, зокрема:
▪ нові зміни в АТ «Укрзалізниця» — проговорили підвищення тарифів на вантажні перевезення, важливу угоду з Deutsche Bahn у сферах пасажирських перевезень і енергоменеджменту. Також сторони відзначили важливість обрання нового постійно діючого Голову правління Товариства;
▪ критична ситуація з дозволами на міжнародні вантажні перевезення — Міністр інфраструктури наголосив на тому, що є проблема з додатковими дозволами на вантажні перевезення з країнами ЄС, особливо з Республікою Польща. Це обмежує розвиток експорту України та не дає повною мірою використовувати торговельні можливості, передбачені угодою про асоціацію з ЄС. Так, наприклад наявний обсяг дозволів на здійснення міжнародних вантажних автомобільних перевезень Республіки Польща не задовольняє потреби ринку та не відповідає розвитку товарообігу з Україною;
▪ реформа внутрішніх водних шляхів — з 1 січня 2022 року набирає чинності Закон України «Про внутрішній водний транспорт», який імплементує в Україні європейські стандарти у галузі судноплавства на внутрішніх водних шляхах. Олександр Кубраков розповів про кадрові зміни у Морській адміністрації і звернувся за підтримкою міжнародних партнерів у зміцненні її інституційного статусу;
▪ розвиток української авіації — Україна очікує підписання Договору про спільний авіаційний простір з ЄС. Це рішення має відкрити європейський ринок для українських перевізників, а також сприяти покращенню сервісу в українській авіації. Також триває дослідження опцій створення національного авіаперевізника за підтримки французьких консультантів.