До України привезли для випробувань на київському залізничному вузлі п'ятивагонний електропоїзд Stadler Flirt. Сам потяг виготовили на виробничих потужностях Stadler в Білорусі.
Для залізниць пострадянського простору такий електропотяг має серію ЕПМ. Вони можуть випускатися в 5 або 7-вагонному виконанні. Мають максимальну швидкість до 160 км/год, призначені для міжрегіональних перевезень по лініях, електрифікованих змінним струмом з напругою 25 кіловольт.
Від попередніх версій поїздів сімейства Flirt відрізняються збільшеною шириною до 3480 мм - фактично, максимального габариту по ширині для залізниць колії 1520 мм.
У складі - вагони 1-го і 2-го класів. Місткість п'ятивагонних електропоїздів - 262 місця, семивагонних - 382 сидячих місця. Вагони мають знижений рівень підлоги в середній частині - це дає можливість комфортного входу з низьких платформ і зручність в'їзду пасажирів з обмеженими можливостями або з дитячими колясками.
Привезений для випробувань поїзд пофарбований у фірмові кольори «Укрзалізниці» - це абсолютно очевидний натяк на те, що, як мінімум, один такий потяг буде закуплений для України. Можливі й подальші закупівлі під проект City Express або ж для швидкісних регіональних експресів.
На можливість досить великих закупівель електропоїздів Stadler Flirt виробництва Білорусі або Швейцарії вказує і той факт, що персонал декількох локомотивних депо, що експлуатують електропоїзди змінного струму, ще навесні 2021 року одержали методику та інструкції для вивчення таких поїздів.
Потяги Stadler Flirt можуть випускатися в приміській, міській та регіональній модифікаціях, які можуть відрізнятися кількістю вагонів (від 4 до 7), рівнем комфорту в салонах, співвідношенням сидячих і стоячих місць для пасажирів, кількістю дверей в проміжних вагонах.
На даний момент електропоїздів даного типу в Білорусі експлуатується 18 в Білорусі (6 міських 4-вагонних, 10 приміських 5-вагонних, 2 регіональних 7-вагонних), 18 в Естонії (4-вагонних приміських), також в Естонії є 20 дизель-поїздів Stadler Flirt (4 вагони + секція з дизельними двигунами).
Зацікавленість до швейцарських електропоїздів «Укрзалізниця» виявила ще влітку 2020 року, коли стало відомо про проект модернізації приміського і міського залізничного сполучення в Києві і його околицях.
Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, в травні 2021 року був підписаний меморандум між «Штадлер» та «Укрзалізницею» про можливість локалізації їх виробництва в Україні і готовності швейцарської сторони надати нашій країні для випробувань і сертифікації 1-2 електропоїзди.