Середа, 07 липня 2021 15:17

Відбулась 59-та сесія Робочої групи Європейської Економічної Комісії ООН по уніфікації технічних приписів та правил безпеки на внутрішніх водних шляхах

23-25 червня 2021 року в м. Женева в змішаному форматі відбулась 59-та сесія Робочої групи ЄЕК ООН по уніфікації технічних приписів та правил безпеки на внутрішніх водних шляхах (SC.3/WP.3), а також 22 червня 2021 року – Спеціальна сесія SC.3/WP.3 по Європейським правилам судноплавства внутрішніми водними шляхами (ЄПСВВШ).

В роботі сесії прийняли участь представники Австрії, Республіки Білорусь, Бельгії, Болгарії, Германії, Республіки Молдова, Російської Федерації, Румунії, Словаччини, України, Чехії та Швейцарії. В делегацію від України увійшли представники, Мінінфраструктури, Морської адміністрації, ДУ «Держгідрографія», ДП «Адміністрація морських портів України», Одеської державної академії водного транспорту.

В роботі сесії прийняли участь представники наступних міжурядових організацій: Центральна комісія судноплавства по Рейну, Дунайська Комісія, Мозельська комісія та Міжнародна комісія по басейну ріки Сава. Була представлена Європейська Комісія. Присутніми були делегації Конфедерації європейських морських технологічних товариств, Європейської федерації транспортників, Міжнародної організації морських засобів навігації та маячних служб та УВКП ООН, БІМКО, Європейської асоціації човнового спорту та Європейського союзу річкового та прибережного транспорту. По запрошенню секретаріату на сесії були присутні делегації Мережі для обміну в рамках освітніх програм в галузі внутрішнього водного транспорту, Морскої академії Харлінгена, «Grimaldi Studio Legale», Університету Осієка (Хорватія), Агентства Європейського союзу по космічній програмі, Фінського інституту геопросторових досліджень, «Alberding GmbH», «Argonav GmbH», Річкової адміністрації пониззя Дунаю (Румунія), Російської професійної спілки моряків, Бухарестського технічного університету цивільного будівництва та «Free Boating Association».​

22 червня засідання було присвячено підготовці шостого переглянутого варіанта Європейським правилам судноплавства внутрішніми водними шляхами, серед іншого були розглянуті пропозиції Дунайської Комісії та делегації України. Проєкт був попередньо схвалений на сесії та буде направлений на 65-ту сесію SC.3 для остаточного прийняття.

23 червня в рамках сесії відбулась робоча нарада на тему «Створення сталої міжнародної нормативно-правової бази, направленої на підвищення ефективності та безпеки внутрішнього водного транспорту».

Мета робочої наради полягала в тому, щоб: а) розглянути ефективність міжнародних конвенцій, що мають відношення до внутрішнього судноплавства і знаходяться у віданні Європейської економічної комісії, b) розглянути необхідність оновлення існуючих правових інструментів, c) розглянути потенційні нові правові інструменти для подальшого сприяння зростанню і використанню внутрішніх водних шляхів та d) запропонувати рекомендації для Робочої групи з внутрішнього водного транспорту.

Представник Міністерства інфраструктури України під час виступу в якості основного доповідача ознайомила з останніми змінами в національному законодавстві стосовно внутрішнього водного транспорту, станом приєднання до галузевих Конвенцій ООН, основними напрямками галузевої роботи міністерства в найближчій перспективі, про хід подальшої імплементації європейських норм та стандартів ВВТ в українське законодавство, а також про потенціал судноплавних внутрішніх водних шляхів України, лібералізацію ринку річкових перевезень, основні напрямки проєкту Стратегії розвитку ВВШ України на період до 2031 року. Презентацію виступу можна переглянути тут.

Учасники в підсумку відмітили переваги приєднання до міжнародних конвенцій та Угод: узгоджений на міжнародному рівні розвиток сектору; прощені та стандартизовані процедури; покращення мобільності та зв’язаності; розвиток національного законодавства; активізація співробітництва; міжнародне визнання документів та гарантії в області транзиту; підвищення прозорості та інформованості; підвищення швидкості, безпеки та надійності перевезень.

Нагадаємо, що Україна є стороною: Європейської угоди про найважливіші внутрішні водні шляхи міжнародного значення; Європейської угоди про міжнародні перевезення небезпечних вантажів внутрішніми водними шляхами; Будапештської конвенції про договір перевозки вантажів внутрішніми водними шляхами; також українські порти включені до Протоколу про комбіновані перевезення внутрішніми водними шляхами до Європейської угоди про найважливіші лінії міжнародних комбінованих перевезень та відповідних об’єктах; Україна застосовує Європейські правила судноплавства внутрішніми водними шляхами.

Учасники відзначили наступні перепони для країн в приєднанні та впровадженні міжнародних конвенцій та угод: протиріччя з національним законодавством; переваги приєднання недостатньо вагомі; відсутність інформації про процедури приєднання; відсутність можливості внесення поправок до конкретних норм.

За результатами були надані рекомендації по підвищенню ефективності міжнародних конвенцій та угод, а також по збільшенню числа договірних сторін, серед яких: активна співпраця з річковими комісіями і Європейським союзом з питань, пов'язаних з приєднанням і здійсненням правових документів; нарощування потенціалу держав-членів для приєднання до правовим документам ЄЕК ООН та їх здійснення; підвищення наочності і доступності інформації про правові документах і їх переваги; аналіз ситуацій, коли необхідно відновити і модернізувати правові документи; регулярний збір інформації від договірних сторін щодо здійснення та забезпечення дотримання правових документів та її розгляд на сесіях; проведення тематичних робочих нарад по конкретним правовим документам.

Також під час сесії були розглянуті питання про реалізацію Європейської угоди про найважливіші внутрішні водні шляхи міжнародного значення, пропозиції по поправкам до третього переглянутого видання Переліку основних характеристик та параметрів мережі водних шляхів категоріє Е (Синя книга), рішення про початок перегляду резолюції № 58 після прийняття МАМС нової Рекомендації 0120 «Служби руху суден внутрішніми водними шляхами», про попереднє схвалення брошури «Річкові інформаційні служби в регіоні ЄЕК ООН», про системи супутникового позиціювання на внутрішніх водних шляхах (заслухані презентації).




Купити техніку

Продати техніку

Оренда техніки

Підпишіться на новини спецтехніки:

News: