Управління інженерних військ Командування Сил підтримки Збройних Сил України поділилося досвідом використання машини розмінування Bozena-5 та розповіло про її основні характеристики.
«Ця машина рятує життя саперам, вони не йдуть першими, а фактично підбирають залишки. Вона ефективна та швидка, і якщо говорити у контексті розмінування, то вона повністю себе виправдовує», - прокоментував призначення і значення цієї машини для наших інженерних підрозділів представник Командування Сил підтримки.
Гусеничний «сапер» з дистанційним постом управління в операційному режимі за годину може пройти 9 кілометрів. Однак найкраща слухняність джойстиків управління робочим ходом, фронтальним робочим органом здійснюється на відстані 300-350 метрів. Комплекс розмінування за один прохід захоплює смугу в 2,6 метра.
У моторній ніші 7-метрової машини масою 12,3 тони стоїть дизельний турбодвигун Tatra T3C-928-81 потужністю 363 к.с. з 1850 Нм крутного моменту. Це - потужний і надійний силовий агрегат, але дуже ненаситний щодо споживання палива.
В операційному режимі середня витрата солярки у цього тихохода доходить до 43 л на годину, хоча у порівнянні зі збереженим життям саперів такі витрати просто ніщо.
Особливо великого значення набула ця машина під час відновлення енергозабезпечення Слобожанщини, завдяки чому харківські енергетики отримали доступ до пошкоджених ліній ЛЕП і дали світло в оселі жителів області.
Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, бойовий розрахунок однієї з «Божен» у складі п'яти саперів (два йдуть позаду машини на безпечній відстані з металодетекторами для остаточної зачистки площі, двоє підбирають залишки і командир, котрий веде машину) вже очистив від вибухонебезпечних предметів понад 215,6 км простору в зоні ЛЕП.