Про це в інтерв'ю «Security talks з Валентином Бадраком» повідомив генеральний директор держпідприємства Олексій Жуковець, додавши, що наступним етапом буде створення його військової (морської) версії.
«У нас є перспективний двигун 32МВт. Наш самий новий двигун, яким можна було б оснащувати великі потужні кораблі. Зараз ми закінчуємо його випробування в цивільній версії й уже можна було б переходити до виготовлення версії морської», - розповів він.
З огляду на велику потужність нового ГДТ, оснастити ним порівняно невеликі військові кораблі (корвет або фрегат) не вдасться – вони застосовують набагато менші турбіни (до 20 МВт). Тому, найбільш ймовірним замовником таких виробів на підприємстві вважають Китай, який масово будує великі кораблі (зокрема, есмінці різних типів).
Окрім десятків менших кораблів, Китай також будує авіаносці та великі есмінці типу 055, які мають водотоннажність понад 10 тисяч тонн
«Це мабуть самий перспективний двигун, який можна було б запропонувати ринку Китаю. Тому що це країна, яка будує великі кораблі й там це може бути потрібно», - відзначив Олексій Жуковець.
Він також додав, що перемовини на цю тематику з китайськими представниками вже відбувалися, але на той час не дійшли згоди через фінансові питання.
Нагадаємо, про перші успішні тестові випробування нового ГДТ потужністю 32 МВт на «Зоря»-«Машпроект» стало відомо у серпні 2018 року. Влітку 2020 року на підприємстві повідомили про активізацію роботи зі створення нового базового газотурбінного двигуна у «цивільному» варіанті.
Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, такий двигун може бути використаний в енергетичній промисловості, як механічний привід електрогенератора або ж у газотранспортних мережах, як механічний привід компресорів природного газу.