Міністерство інфраструктури продовжує реформування системи габаритно-вагового контролю за вантажівками задля збереження доріг від руйнування. Відтак, система автоматичного ГВК вже готова до експлуатації.
Станом на 11 травня, 37 WIM-комплексів підключено до Центру обробки даних ГВК Укртрансбезпеки, які вже передають інформацію щодо порушень габаритно-вагових норм.
Але щоб система дійсно почала, необхідне прийняття у другому читанні законопроєктів №3742 та №3743, які на законодавчому рівні закріплюють можливість фіксації порушень габаритно-вагових параметрів в автоматичному режимі. Так, зокрема, мова йде про:
Можливість зупиняти автоперевізників тільки з залученням поліції. Натомість пропонується законодавчо закріпити відповідні повноваження за інспекторами ДСБТ.
Пропонується виключити людський фактор і використовувати автоматизовані комплекси.
Запровадження фіксованих штрафів.
Після прийняття законодавчих змін пропонується автоматизувати усі комплекси зважування, включаючи діючі стаціонарні ГВК.
Всього до кінця поточного року Мінінфраструктури у співпраці з Укравтодором та Укрінфрапроектом планує встановити понад 100 WIM-комплексів. Усі вони будуть підключені до Центру обробки даних ГВК (Weight Control System).
Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, наразі актуальні результати зважувань можна відслідковувати на порталі: https://bi.e-transport.gov.ua/ у розділі «Габаритно-ваговий контроль».