Законопроект покликаний законодавчо закріпити можливість фіксації порушень габаритно-вагових параметрів в автоматичному режимі.
Він також розширює повноваження Укртрансбезпеки в частині здійснення габаритно-вагового контролю – надає їй право стягувати у судовому порядку плату за проїзд для вантажівок, які порушують габаритно-вагові параметри. Крім цього, законопроект встановлює відповідальність вантажовідправника як першої ланки у вантажних перевезеннях і значно підвищує відповідальність автоперевізників за недотримання габаритно-вагових норм.
Прийнятий законопроект нерозривно пов’язаний із законопроектом №3743, що посилює відповідальність учасників перевезень і вводить нові штрафи за порушення габаритно-вагових параметрів, а саме:
- Штраф для вантажовідправників за порушення при внесенні відомостей у товарно-транспортні накладні або інші документи на вантаж у розмірі 34 тис. грн.
- Штраф для користувачів (власників) транспортних засобів за перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм в залежності від % перевантаження: - до 2 % включно у розмірі 1700 грн; - від 2% до 5% у розмірі 5100 грн; - від 5% до 10% у розмірі 8500 грн; (залишені без змін) - від 10% до 20% у розмірі 17 тис. грн; (залишені без змін) - від 20% до 30% у розмірі 34 тис. грн; - понад 30% у розмірі 51 тис. грн.
- Штраф за відмову від проходження ГВК у розмірі 51 тис. грн.
- Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, це також штраф для посадових осіб суб’єктів господарювання, громадян-суб’єктів підприємницької діяльності та/або водіїв за невиконання законних вимог працівників Укртрансбезпеки щодо перевірки дотримання вимог законодавства про автомобільний транспорт, усунення порушень законодавства з безпеки на автомобільному транспорті або створення перешкод для виконання покладених на них обов’язків, завдань у розмірі 51 тис. грн.