У Державному агентстві автомобільних доріг України ( «Укравтодор») розповіли, що сучасні хімічні добавки, за умови ретельного дотримання технології та вимог нормативних документів, дозволяють укладати дорожнє покриття навіть за низьких температур.
Як інформують в дорожньому відомстві, технології в дорожньому будівництві за останні десять років зробили великий крок вперед. Так, були розроблені енергозберігаючі добавки до бітуму, які дозволяють готувати і укладати асфальтобетонну суміш при більш низьких температурах. Такі добавки дають змогу знизити температуру перемішування асфальтобетонної суміші на 20 - 40 ° C без погіршення характеристик покриття в порівнянні з традиційною технологією. Ефект досягається шляхом зниження опору суміші зміщення під час її приготування і укатки.
«Застосування енергозберігаючих добавок дозволяє збільшити час на укочування шару асфальтобетону, а значить забезпечується необхідний коефіцієнт ущільнення покриття. Більш жодним чином такі добавки не впливають на властивості бітуму, і він забезпечить таку ж міцність і якість асфальтобетону, як влітку», - заявляють в «Укравтодорі».
При цьому у відомстві зазначають, що добавки до бітуму не є панацеєю - вкладання асфальтобетону за низьких температур можливе винятково за скрупульозного дотримання низки правил, зазначених в Державних будівельних нормах і нормативних документах.
Так, згідно зазначених вимог, найнижча допустима середньодобова температура повітря, яка дозволяє працювати з модифікованої асфальтобетонної сумішшю, становить -5 ° C. Товщина шару асфальтобетону повинна бути не меншою 8 см. Верхній шар покриття дорожнього одягу дозволяється влаштовувати по свіжоукладеному нижньому шару після охолодження його до температури не нижче 20 ° С. Верхній шар покриття дорожнього одягу дозволяється влаштовувати після прогріву нижнього шару гарячим піском, відсівом або розігріву інфрачервоним випромінюванням.
Крім того, місце укладання гарячої асфальтобетонної суміші має бути підготовлено до моменту замерзання його поверхні: очищено від пилу, бруду і заґрунтована. Локальні залишки вологи, снігу або окремі вкраплення льоду повинні бути видалені.
Як передає SpecMachinery.com.ua, також перед проведенням робіт по влаштуванню асфальтобетонного покриття при низьких температурах необхідно попередньо здійснити пробну укладання та ущільнення і на основі отриманих результатів встановити оптимальний режим укладання та ущільнення. Тривалість транспортування асфальтобетонної суміші повинна бути такою, щоб суміш не встигала охолонути нижче мінімально допустимої температури на початку ущільнення.