Середа, 28 грудня 2022 15:45

Яким був ринок спецтехніки України у 2022 році

Невдовзі Новий рік, прийшов час підбивати підсумки року минулого і робити прогнози на рік наступний. Пропонуємо вашій увазі перший матеріал циклу.

Під кінець року журналісти SpecMachinery.com.ua звернулись до більшості дилерів та виробників спецтехніки, які присутні в Україні. Деякі з опитаних ще готують свої коментарі, деякі одразу відповіли, що наразі мають настільки нестабільне становище, що немає сенсу ані підбивати підсумки, ані щось прогнозувати.

Але, нажаль, дуже великий процент склали такі компанії, що не мали змогу відповісти на запит. Деякі з них, за нашими даними, призупинили свою діяльність (хто до перемоги, а хто і зовсім); стосовно інших – інформації чи працюють вони взагалі, і в якому стані компанії ми не маємо. Не змогли відповісти на журналістський запит представники DongFeng в Україні, XCMG, Sany Ukraine, Doosan, Elex, такі дилери як CML, NFA Machinery, «Альфатех», «Пегас Автотрейд», Voltech, АВТЕК, Група компаній TDC, «Аларіт спецтехніка», «Укр-спецтех», «Машинері Груп», «Європа Авто» і деякі інші.

Тож в цьому матеріалі наведемо найбільш розгорнуті розповіді про 2022-й рік від компанії «Цеппелін Україна» – ексклюзивного офіційного дилера бренда Caterpillar та вітчизняного виробника – заводу спецтехніки «Техкомплект».

Цеппелін Україна

Як розповіли журналістам SpecMachinery.com.ua в компанії «Цеппелін Україна», компанія з самого початку застосувала заходи суворої економії, і зберегла свою команду і можливість працювати. Дуже велику роль відіграв високий рівень автоматизації всіх процесів у компанії, що дозволило багатьом співробітникам працювати дистанційно.

В цьому році спостерігався (традиційно для нашого ринку) дуже високий попит на екскаватори-навантажувачі. Його підсилили такі фактори як війна, а також дуже активна міжнародна підтримка. Цей тип техніки є дуже універсальним, він дозволяє вирішувати різноманітні задачі як цивільним, так і військовим.

Також доволі багато було продано 30-тонних гусеничних екскаваторів (це модель CAT 330).

Практично не було попиту на автогрейдери, оскільки більшість дорожників не працювала у повному обсязі.

В цьому році було дуже багато запитів від військових, а також волонтерських організацій.

У 2022 році спостерігались світові проблеми: труднощі з логістикою, збільшення вартості цих послуг, нестача компонентів чи сировини для виготовлення техніки, тощо. Різноманітні глобальні проблеми при одночасно високому світовому попиті викликали суттєве погіршення термінів постачання для деяких моделей техніки.

Завод спецтехніки «Техкомплект»

Як розповіли журналістам SpecMachinery.com.ua представники заводу спецтехніки «Техкомплект», як і в багатьох українців, виробництво в минулих роках вже пройшло таке собі «карантинне тренування» – як виживати в екстремальних умовах роботи. Вже був досвід, як вести бізнес, коли протягом 2-3 місяців треба працювати віддалено.

Унаслідок цього, починаючи з 24.02.2022, виробництво в Полтавській області не зупинялось більше як на тиждень (і то – тільки на початку воєнної агресії), а київський майданчик, який до квітня перебував в окупації та в місцях активних військових дій, на щастя, вцілів. І зараз виробництво та його звичні темпи відновлені майже на 100%.

Наразі в компанії мають новий рівень випробувань – працювати та виживати в умовах віялових та аварійних відключень електроенергії, водопостачання, опалення. Як і інші, інвестують в альтернативні джерела енергії. Обидва виробництва мали незначне уповільнення інтенсивності роботи в жовтні та листопаді внаслідок відсутності електроенергії, але наразі все подолано завдяки наявності потужних генераторів.

Що стосується українського ринку техніки у 2022 році, то можна сказати, що сучасний ринок української спецтехніки формується із потреб:

  • силових структур;
  • критичної інфраструктури;
  • приватного бізнесу, в тому числі, АПК та будівництво доріг та будинків.

Силові структури потребують автокрани, крани-маніпулятори, бортові платформи, евакуатори, контейнеровози, автопаливозаправники з великим об`ємом цистерни (10-30 кубометрів). Все це компанія може запропонувати (як і сервісне обслуговування та ремонт).

Для об'єктів критичної інфраструктури потрібні автопаливозаправники 10-15 кубометрів, аварійно-ремонтні майстерні, вахтові автобуси, автогідропідіймачі, автомобілі швидкої допомоги. «Техкомплект» є на сьогодні одним з головних виробників та постачальників такої спецтехніки.

Щодо аграріїв, то у 2022 році спостерігається підвищений попит на зерновози, а також, як і раніше є попит на 4-6 тонні самоскиди з універсальним розвантаженням і автопаливозаправники з об'ємом автоцистерни 4-8 кубометрів.

Ті, хто продовжує будувати та відновлювати транспортні магістралі, мають потребу в автопаливозаправниках 4, 5, 10 кубометрів, а також в автокранах.

Окремо треба відмітити попит на відновлення техніки з пробігом. Значно виріс обсяг робіт у сервісному центрі: виконувались капітальні ремонти вантажних автомобілів та різноманітної спецтехніки, яка вже давно не використовувалась за призначенням.

Терміни виготовлення і, як наслідок, постачання збільшились. Це – реалії нашого ринку в умовах воєнного стану. Також суттєво впливає на виготовлення дефіцит базової автотехніки (особливо, європейських іномарок), які використовується для монтажа надбудов. Є також потреба в додаткових професійних працівниках на виробництво.

 

Продовження – читайте на наших сторінках вже скоро.