П'ятниця, 30 липня 2021 09:57

Турки продемонстрували перший в Європі самохідний електробус

Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, турецька компанія Karsan представила перший в Європі автономний автобус Atak Electric, який може самостійно рухатися заздалегідь визначеним маршрутом.

Це низькопідлоговий автобус. Він обладнаний електродвигуном TM4 з максимальною потужністю 230 кВт і крутним моментом 2500 Нм. Для живлення застосовується літій-іонна батарея з сумарною місткістю 220 кВтг.

Дальність поїздки електробуса з однієї повної зарядки становить приблизно 300 км. При використанні 22 кВт зарядного струму, заповнення АКБ триватиме 10 годин. Якщо під час заряджання буде подаватися постійний струм 80 кВт, то очікувати доведеться всього 3 години.

8,3-метровий електричний Atak здатний перевозити до 52 пасажирів (18 місць для сидіння). Автобус обладнаний пневматичною підвіскою з автоматичним опусканням підлоги. При активації цієї системи висота кроку в салон не буде перевищувати 270 мм. Повна маса транспортного засобу становить 11 тонн.

Оснащення автобуса Atak Electric системою автопілотування Level 4 дозволяє самохідній пасажирській машині перевозити людей в будь-яких дорожніх умовах, і вдень, і вночі. Автономно виконувати завдання, які раніше можна було виконувати тільки за допомогою водія.

До них належать: під'їзд до автобусних зупинок на маршруті, моніторинг за вхідними та вихідними пасажирами, навігація на перехрестях, магістралях, а також гальмування перед світлофорами. Максимальна швидкість самохідного міського автобуса не перевищує 50 км/год.

Автоматизована технологія дозволяє Atak Electric визначати своє місце розташування з високою точністю, при цьому вона розраховує траєкторію руху кожного об'єкта, що рухається приблизно 20 раз в секунду.

Електробус оснащений пристроєм LiDAR, яке виконує роботу по виявленню інших автомобілів, велосипедів, що рухаються людей і нерухомих об'єктів, а також визначенню свого місця розташування за допомогою карти місцевості і системи супутникового позиціонування.

«Очима» автономного Atak Electric є тепловізійні камери Teledyne FLIR, які виконують роботу по виявленню об'єктів, класифікацію об'єктів, а також розпізнавання смуги руху.

Основним завданням тепловізійних камер є поліпшення виявлення і підвищення безпеки всіх вразливих учасників дорожнього руху, як на дорозі або поруч з нею, так і на автобусних зупинках.

Крім того, тепловізійні камери є ключовою сенсорною технологією, що дозволяє швидко розрізняти і класифікувати пішоходів, які частково приховані прилеглими транспортними засобами та іншими міськими об'єктами.

Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, електронний контролер електробуса об'єднує дані теплового датчика з даними від камер RGB (видиме світло), LIDAR, ультразвукових датчиків і радарів, і забезпечує високу якість інтерпретації навколишнього середовища в самих різних умовах.