Ідея дешевих і безпечних перельотів на електротязі сьогодні захоплює багатьох вчених і підприємців: вони вважають, що в майбутньому такі літаючі машини зможуть замінити традиційні наземні таксі.
Переважна більшість проектів на цю тему - це легкі і порівняно тихохідні літальні апарати з вертикальним зльотом. Варіантів конструкцій маса, але всі вони обмежені існуючими технологіями.
Відомі проекти аеротаксі вміщають до 4 осіб, в окремих випадках, таких як допрацьована літаюча машина німецького стартапу Lilium, можуть взяти на борт до 7 чоловік.
Натомість молода компанія Kelekona з Нью-Йорка пропонує підняти в повітря відразу 40 пасажирів або 4,5 т вантажу і відвезти їх на відстань 531 км всього за годину. Тобто, крейсерська швидкість становитиме 531 км/год або навіть вище з урахуванням часу на розгін і маневри.
В стартапі залучені випускники провідних технологічних вузів світу, які раніше працювали в компаніях Ford, GM, Tesla, Hyperloop, Delphi і навіть в NASA.
Корпус Kelekona виконаний з композитного матеріалу і алюмінію, за формою він нагадує сплющену краплю. За умовними кутами цієї «краплі» встановлені чотири рухомих модуля силової установки. Кожен складається із двох здвоєних роторних рушіїв і може повертатися навколо осі кріплення, тобто міняти вектор тяги.
Поки незрозуміло, за рахунок чого машина буде триматися в повітрі, якщо ротори встановлені перпендикулярно землі і забезпечують крейсерську швидкість.
Наприклад, близький за місткістю (розрахований на 50 осіб) проект британської компанії GKN Aerospace все-таки передбачає здвоєні крила з досить великим розмахом, а Kelekona обходиться без них.
Злетіти Kelekona може з вертолітного майданчика на даху будинку, тобто жодних спеціальних терміналів і аеропортів їй не потрібно.
Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, енергію Kelekona споживає зі швидкознімних АКБ, розташованих в днищі корпусу, тобто часу на зарядку витрачати не потрібно - прилетів, підчепив нову батарею і полетів далі.