Ним став Solaris Urbino 18 Hydrogen - зчленована 18-метрова модель на водневих паливних елементах. Це перший випадок в історії конкурсу, який проводиться з 1989 року, коли у ньому перемагає автобус із силовою установкою Fuel Cell.
Журі, що складається з 22 журналістів провідних видань з автобусної тематики з різних країн, обирало найкращий автобус під час тест-драйву Bus Euro Test. Цього разу він проходив у чеському місті Кладно.
Усього було п'ять претендентів. Крім Solaris Urbino 18 Hydrogen у ньому брали участь 18-метровий зчленований Ebusco 3.0, MAN Lion's City LE 12E, Mercedes-Benz eCitaro Fuell Cell - з водневими паливними елементами як розширювач діапазону, а також VDL Citea LE 122 Electrіс.
У ході випробування перевірялися такі параметри як прискорення, гальмівний шлях, рівень вібрації та шуму.
Solaris Urbino 18 Hydrogen оснащується модульною силовою установкою Fuel Cell потужністю 100 кВт, з розміщенням компонентів на даху та в кормі. Це дозволило збільшити пасажиромісткість до 140 осіб.
Запасу водню - 51,2 кг вистачає на пробіг 600 км (за випробуваннями e-SORT2). На заправку потрібно близько 20 хвилин.
Машина також оснащується акумуляторною батареєю ємністю 60 кВт.год, яка задіяна при розгоні, або для накопичення енергії в режимі рекуперації.
На сьогоднішній день компанія Solaris постачила клієнтам 260 водневих автобусів та ще 800 знаходяться в портфелі замовлень.
Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, на кінець 2023 року Solaris лідирував на європейському ринку за кількістю проданих електробусів, у тому числі водневих, починаючи з 2012 року.