Про це свідчать останні квартальні дані про продажі у секторі автомобільного транспорту. За даними ICCT, міські автобуси становлять близько 60% усіх продажів великовантажних пасажирських автомобілів.
Шкідливі викиди звичайного автобуса з ДВЗ становлять близько 1 кг СО2 на кілометр. Для порівняння, у автомобілів цей показник не перевищує 100 г/км. То ж активний перехід на елетротранспорт дозволить Європі скоріше досягти нульового рівня шкідливих викидів.
Зокрема, перевага у бік продажу екологічно чистого автотраспорту відбулася за рахунок збільшення частки гібридних моделей. Наразі ЄС законодавчо не зобов’язує виробники відмовлятися від автобусів з високим рівнем викидів. Нинішній підвищений попит пов’язаний із добровільним переходом на електротранспорт.
Зокрема, це зумовлено тим, що міські електробуси працюють за передбачуваними маршрутами. Це дозволяє не перейматися запасом ходу, а батареї поповнюються вночі, під час стоянки в гаражі.
Декілька країн-членів ЄС та багато великих європейських міст планують найближчими роками повністю перейти на автобуси з нульовим рівнем викидів. Серед них Данія та Нідерланди, які мають намір повністю відмовитися від ДВЗ вже у 2025 році.
Ірландія це зробить із 2030 року, а Австрія – з 2032 року. Більше половини європейських столиць планують повністю електрифікувати автобусні парки до 2040 року.
У серпні 2021 року в ЄС набула чинності директива про екологічно чисті транспортні засоби, спрямована на збільшення частки екологічно чистого міського транспорту. Зокрема, у період із серпня 2021 року до грудня 2025 року країни-члени Євросоюзу мають закупити від 24 до 45% автобусів на альтернативному паливі.
Половина з них повинна бути з нульовим рівнем викидів. У 2026 році цілі показники збільшаться до 33-65%.
За даними ICCT, у 2023 році автобуси з нульовоим рівнем викидів закуповували лише чотири країни ЄС — Нідерланди, Данія, Литва та Ірландія. Такі країни як Франції, Іспанії та Італії віддають перевагу моделям на природному газі.
Використання таких автобусів знижує викиди парникових газів на 17%, порівняно з дизельними аналогами. Тоді як електричний автобус із 2021 по 2040 рік забезпечить скорочення викидів на 75%.
Нещодавно Європейська комісія запропонувала до 2030 року повністю перейти на екологічно чисті міські автобуси. Але, схоже, Китай у цьому сенсі обійде Європу. У 2022 році продажі автобусів з нульовим рівнем викидів у цій країні досягли 91%.
Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, інші 9% китайці можуть «озеленити» найближчими роками, а можливо ще до кінця 2023 року.